nl:archief2013:20131124_artikel_in_de_ware_tijd

Verschillen

Dit geeft de verschillen weer tussen de geselecteerde revisie en de huidige revisie van de pagina.

Link naar deze vergelijking

nl:archief2013:20131124_artikel_in_de_ware_tijd [29-12-2018 16:34] (huidige)
Regel 1: Regel 1:
 +====== 24.11.2013 Artikel in De Ware Tijd ======
 +\\
 +===== Kinderdagverblijf ’T Arkje drijft op Corantijn =====

+**23/​11/​2013 05:01 - Hugo den Boer**
 +
 +{{  :​nl:​media:​kinderdagverblijf.jpg?​direct&​300 ​ |Kinderdagverblijf 'T Arkje}} Foto: Hugo den Boer
 +
 +**PARAMARIBO** - Met het openen van kinderdagverblijf ’T Arkje is Stichting Corantijn weer een stap verder in haar doelstelling om ontwikkeling te brengen in Suriname, vertelt bestuurslid Clara Anbeek. Zaterdag opent ’T Arkje officieel zijn deuren in het gebouw van de Nieuw-Apostolische Kerk (NAK) aan de Eduard Brumastraat.
 +
 +Stichting Corantijn is een initiatief van de NAK in Nederland die jaarlijks drie containers met hulpgoederen verscheept. Volgens Anbeek komen de spullen niet alleen bij de zeven NAK-gemeenten in Paramaribo en het district terecht. "We werken intensief samen met de Stichting Kamaga en zo vinden de goederen hun weg naar tal van hulpbehoeftige gezinnen en instellingen. Nu hebben we ook de inventaris van 'T Arkje zelf kunnen aanleveren."​\\
 +
 +'T Arkje moet volgens Anbeek twee problemen het hoofd bieden. "De NAK had een nieuw gebouw, maar de krutuzaal werd minimaal gebruikt. Vandaar dat we voorstelden een kinderopvang te starten. De capaciteit is 25 kinderen, waarvan we vijf plaatsen hebben gereserveerd voor kinderen uit gezinnen die de contributie niet kunnen betalen."​\\