nl:archief2007:20070104_bingo_ten_behoeve_van_st._corantijn_bij_scherpenzeel_b.v

04.01.2007 Bingo ten behoeve van St. Corantijn bij Scherpenzeel b.v.

Vrijdagmiddag 22 december 2006 ligt het werk al vroeg stil bij het bedrijf van onze vice voorzitter Willem Scherpenzeel. Rond 2 uur is al het personeel bijeen in de kantine om met elkaar het jaar op een leuke manier af te sluiten. Ten behoeve van St. Corantijn is er een Bingo georganiseerd. Elke werknemer heeft 10 euro ingelegd om 3 rondes te spelen waar prachtige prijzen mee te winnen zijn die uitgestald staan op tafel.

De sfeer zit er goed in, allereerst wordt er begonnen met een drankje en een hapje. Daarna wordt Rob Jansen van St. Kamaga, die ook uitgenodigd is voor deze middag, gevraagd het e.e.a te vertellen over het werk in Suriname. Rob doet dit begeleid met foto’s en een powerpoint presentatie. Daarna pakt Willem enthousiast de microfoon en gaat van start. Met een grap en een grol wordt de Bingo gespeeld en de werknemers zijn enthousiast wanneer er “Bingo” wordt geroepen. Van de tafel mogen ze een prijs uitzoeken wanneer de Bingo juist blijkt te zijn. Bij een foute Bingo moet men een “liedje” zingen. Gelukkig is dit bij niemand het geval want “zangwonders” zijn er niet aanwezig.

De middag vliegt om en aan het eind wordt ons een cheque overhandigt van € 3000. Bijeen gebracht door de werknemers en een aantal sponsors en afgerond door Scherpenzeel b.v.

Allereerst, vind ik de bereidheid van de werknemers grote “KLASSE”! Ook een compliment aan Willem die dit alles heeft bewerktstelligt! Daarom “Héél Hartelijk Dank” voor het grandioze bedrag wat jullie met elkaar bijeen hebben gebracht!

Een deel van het bedrag heeft al een bestemming namelijk de Mr. Huber Stichting (zoals u op de cheque al kunt zien), en met name het Hubstina Centrum, een dag en weekopvang voor meervoudig gehandicapte kinderen. In het Hubstina Centrum is geen warmwater voorziening en daar wordt het geld voor gebruikt. Er is altijd veel was bij gehandicapte kinderen en dat moet altijd met koud water gebeuren. We zijn blij voor hen dat er nu een warmwater voorziening aangelegd kan worden. Dat zal het werk zeker vergemakkelijken.

Clara Anbeek