nl:archief2007:20071011_stichting_corantijn_twee_keer_verrast

11.10.2007 Stichting Corantijn twee keer verrast!

STICHTING CORANTIJN TWEE KEER VERRAST!!

Op 11 oktober is het dan zo ver. Een 4-tal vrijwilligers van onze Stichting aanvaarden de tocht, met een 12 kuub bus en één personenauto, van Benschop, waar ons opslagdepot is gevestigd, naar de vestiging van Lips Textielservice in Tiel.

Via de heer Robert Heneweer van Lips Gezondheidszorg, zijn wij in contact gekomen met de heer Jan van den Adel van de betreffende vestiging. Onze doelstelling van St.Corantijn, die wij tijdens een persoonlijk onderhoud met Jan op 27 september hebben uiteengezet, sprak hem onmiddellijk aan. Ook de aanwezige productieleider Ruud Schouten werd enthousiast en zo ontstond een geanimeerde uiteenzetting van mogelijkheden. Het koppelen van onze wensen aan het aanbod van overbodige goederen uit de opslag van de Tiel vestiging, was snel gemaakt. Ook een datum waarop wij de goederen zullen afhalen was rap geprikt.

En zo geschiedt dat wij op 11 oktober op hartelijke wijze door Ruud Schouten worden ontvangen. Helaas is Jan van den Adel deze dag niet aanwezig, maar met z’n vijven wordt er binnen 1 ½ uur veel werk verzet. Met incontinentiematten, luchtceldekens, operatiekamerkleding, tafellakens, moltons, lakens en kussenslopen worden de bus en de auto tot de nok toe gevuld. Wij zijn overweldigd door het enorm genereuze aanbod van artikelen door Lips Tiel, waar in SURINAME zo’n enorm tekort aan is. Dit is gewoonweg fantastisch!

Terug in Benschop ontvangen de daar aanwezige vrijwilligers ons met open armen. Deze zelfde armen gaan direct uit de mouwen en in de vorm van een ketting worden alle goederen in de opslagschuur opgeslagen. Ook de andere vrijwilligers zijn onder de indruk van de hoeveelheid en de kwaliteit van het aangeboden materiaal.

We zijn Lips Tiel dan ook ontzettend dankbaar voor deze grote donatie!

Er is echter nog een vestiging van Lips Textielservice die ons in de afgelopen maanden heeft gesteund en die wij zeker niet ongenoemd willen laten. Het is de vestiging Rijnmond-Rotterdam, die ons verblijdde met een behoorlijke hoeveelheid zorgkleding. Ook dat komt enorm goed van pas in SURINAME!
Ook deze vestiging willen wij bedanken voor haar steun.

Marion en Gerrit
Gemeente Amstelveen