nl:archief2007:20071025_container_laden_met_hulpgoederen

25.10.2007 Container laden met hulpgoederen

Container laden met hulpgoederen!

Donderdag 25 oktober was het weer zover. Waar we maanden aan voorbereidingen en met velen hard voor gewerkt hebben, ging plaatsvinden. Het laden van de container met hulpgoederen voor onze mede broeders en zusters en mede mens in Suriname!

Op de website hadden we een oproepje geplaatst om hulp bij deze grote klus.
Het was SUPER hoe velen hierop gereageerd hebben. Echt uit heel Nederland hebben we hulp gekregen. Vanuit Groningen en Friesland tot Limburg en alles wat daar tussen zit hebben broeders en zusters de moeite genomen om naar Benschop te komen om ons te helpen.
Met 37 man/vrouw sterk hebben we keihard gewerkt maar ook enorm veel plezier gehad.  Dan mag je aan het eind van de dag total loss zijn maar gelijktijdig ben je o, zo gelukkig dat je dit met elkaar hebt mogen doen!

Wat voor het laden altijd een grote zorg voor ons is zijn  de weersomstandigheden, we moeten de hulpgoederen naar de weg brengen, een afstand van zeker 80 meter. Dit komt omdat de containerwagen niet aan de schuur kan komen. Door het water wat langs de ventweg stroomt kan hij niet de draai maken naar de schuur. Veel hebben we gebeden dat het droog mocht zijn. Dankbaar en blij zijn we dan ook met de hulp van de Lieve God dat het weer mee mocht werken en dat het droog was en we alles droog in de container konden pakken.

Wat ook grandioos was, was de hulp van de palet’s en paletwagentjes van het bedrijf van Scherpenzeel b.v. Fantastisch want dat scheelt heelveel gesjouw!!!

Het ontroert me telkens weer met hoeveel enthousiasme op onze oproep wordt gereageerd. Waarbij ook onze "oudjes" niet verstek lieten gaan en ruim vertegenwoordigt waren. Als ik zie dat de oudste zuster onder ons, 82 jaar, met zoveel plezier haar handen uit de mouwen stak dan kan ik alleen maar zeggen, zo wil ik ook oud worden!!!
Ook een aantal jongelui waren komen helpen, dat vind ik echt SUPER van ze. Klasse dat jongelui mee willen helpen in dit mooie werk!!!
Wat ons ook erg verheugde was dat onze districts oudste samen met zijn vrouw kwam helpen en keihard heeft mee gewerkt. Ook onze Apostel Pos was met Johan meegekomen en heeft ook heel wat afgesjouwd.
Apostel Klene kwam halverwege de dag “even” uit Haarlem bij ons kijken, hij wilde graag zijn belangstelling en betrokkenheid laten zien. Daar wordt je echt warm van!

Dankbaar ben ik voor de vele handen die ons hebben geholpen, dankbaar voor de vreugdevolle sfeer waarin al het werk is verzet in de afgelopen maanden en deze donderdag.
Maar ook voor de velen die het mogelijk hebben gemaakt dat we een container kunnen vullen en versturen want ook daar is vaak in stilte veel werk voor verzet. Ik denk daarbij in het bijzonder aan degene die moeite doen dat we de hulpgoederen krijgen, het lobbyen, ophalen, naar Benschop brengen etc etc .
74 kuub is er onderweg naar Suriname en we hopen dat alles tot hulp en zegen mag dienen voor onze mede broeders en zusters en mede mens daar.

Clara Anbeek