nl:archief2007:20071220_op_bezoek_bij_de_consul_generaal_van_republiek_suriname

20.12.2007 Op bezoek bij de Consul Generaal van Republiek Suriname

OP BEZOEK BIJ ....... DE CONSUL GENERAAL VAN DE REPUBLIEK SURINAME

De Consul Generaal van de Republiek Suriname, Mw. Drs. L.W.E. Truideman, is een aantal maanden geleden bij ons in de straat komen wonen. Door burencontact kwam al gauw het gesprek op Suriname en Stichting Corantijn. Omdat mijn man en ik naar Suriname op vakantie zouden gaan, ook voor Stichting Corantijn, werden wij door haar gevraagd om na terugkeer contact met haar op te nemen. Na onze reis hebben we haar ons papieren verslag gegeven. Eerder had ze van ons al de Mofo Koranti en het reisverslag van Teus en Clara Anbeek ter informatie gekregen. Een paar weken geleden werden we uitgenodigd om voor een gesprek op het consulaat te komen. En vandaag, 13 december, was het dan zover. Clara Anbeek, als bestuurslid van Stichting Corantijn, haar man Teus en ondergetekende werden om 13:00 uur in Amsterdam verwacht. We werden allerhartelijkst ontvangen. Onder het genot van een kopje koffie en thee hebben we van gedachten gewisseld. Onder anderen hebben we verteld wat we als Stichting Corantijn allemaal in Suriname doen. Wie we daar ondersteunen, tegen welke problemen we soms aanlopen, welke acties we doen om financiële middelen bij elkaar te sprokkelen – waaronder de (kerst-)kaartenactie -, etc., etc.. De Consul Generaal stond er versteld van hoeveel wij als kleine stichting allemaal oppakken in Suriname. Ze heeft ons beloofd, daar waar zij hulp kan bieden deze ook te geven. De Consul Generaal toonde zich geïnteresseerd in de (kerst-)kaartenactie. We hebben haar toen een aantal voorbeeldkaarten laten zien. Ze was zeer enthousiast over deze kaarten, ze vond ze prachtig! Op persoonlijke titel heeft ze er toen een aantal gekocht. We hebben met elkaar afgesproken dat we het hier niet bij laten. Begin volgend jaar maken we een vervolgafspraak met elkaar.
Een gezellig en vruchtbaar gesprek!

Gemeente Amstelveen