nl:archief2008:20080429_woon_winkel_reurings

29.04.2008 Woon Winkel Reurings

Woon Winkel Reurings

Wat is Woon Winkel Reurings?
Woon Winkel Reurings is de regionale winkel voor de stoffering van uw huis, hier vindt u een royale collectie voor alle vloeren en ramen. Daarnaast wordt er badtextiel verkocht zoals handdoeken, strandlakens, badcapes en badjasjes. Persoonlijke adviezen en vakbekwaam personeel zorgt voor jarenlang woonplezier van uw aankopen.

Hoe zijn we met Woon Winkel Reurings in contact gekomen?
In ons depot in Benschop worden regelmatig dozen klaargemaakt met handwerkmateriaal. Één van onze vrijwilligers herinnerde zich dat ze vrijwel dagelijks op langs een woonwinkel kwam. Misschien had deze woonwinkel ook wel materialen voor ons. En zo kwam het dat deze vrijwilliger ergens eind 2007 de winkel binnenstapte met onder haar arm een Mofokoranti en een brief waarin onze website genoemd werd. Zij heeft haar vraag toegelicht en de familie Reurings hoefde niet lang na te denken. Zij wilden graag hun steentje aan onze stichting bijdragen.

Wat wordt er gesponsord?
Iedere maand krijgen we lappen stof die uit het assortiment verwijderd worden. Verder ook stofmonsters en fournituren zoals stoffen randjes, gehaakte randen, etc.

Wat doet Stichting Corantijn hiermee?
De stofmonsters, de lappen stof en de fournituren gaan naar scholen, de gevangenis, het binnenland en de gehandicapten soos.
In het binnenland van Suriname en in de gehandicapten soos wordt er met het materiaal creatief gewerkt, er wordt (kinder)kleding van gemaakt en zelfs gordijnen. De ramen van de huizen in Suriname zijn namelijk vele malen kleiner dan hier in Nederland.
Op de scholen worden de lappen stof gebruikt om de jongeren naailes te geven.
In de gevangenis op de vrouwenafdeling mogen de vrouwen er zelf wat van maken en eventueel verkopen aan de bezoekers om zo een klein zakcentje te verdienen.

We willen Woon Winkel Reurings hartelijk danken voor hun hulp!
Met de geschonken materialen kunnen we velen weer letterlijk een lichtpuntje in het dagelijks bestaan schenken omdat ze weer een nuttige bezigheid hebben.

Wilt u meer weten over Woon Winkel Reurings kijk dan op: www.reurings.com