nl:archief2008:20080517_10_jaar_kaartenverkoop_voor_stichting_corantijn

17.05.2008 10 jaar kaartenverkoop voor Stichting Corantijn!

10 Jaar kaartenverkoop voor Stichting Corantijn!

In Hilversum-Zuid bevindt zich de gezellige “Buurtsuper”: Vers-markt Jan Jongerius.
Sinds mei 1998 verkoopt deze supermarkt "onze" zelfgemaakte kaarten ten behoeve van Stichting Corantijn. Hierdoor is al een grote bijdrage geleverd aan de financiële middelen van de stichting. De mand met kaarten staat vlakbij de kassa en stond eerst naast het rek met "Hallmark-kaarten" Dit rek is er sinds 2007 niet meer, vanaf die tijd worden alleen de zelfgemaakte kaarten van Stichting Corantijn verkocht.
De caissières prijzen bij de klanten de zelfgemaakte kaarten enthousiast aan omdat ze het allemaal een geweldig initiatief vinden en het ook leuk vinden als er veel verkocht wordt. Van de klanten krijgen ze vaak leuk reacties, dat bewijst ook het briefje dat ik vorig jaar in de mand vond:
We zijn Jan en zijn team dankbaar voor het feit dat “onze”kaarten al 10 jaar in zijn zaak verkocht worden.
In 1998 zei hij me, toen ik vroeg of hij de kaarten zou willen verkopen, dat hij het een kans wilde geven. Nu anno 2008 worden er per maand 80 kaarten in de mand gelegd die ook grotendeels in die maand verkocht worden.We zijn hem dankbaar dat hijons deze kans geboden heeft en nog steeds biedt!

Daarnaast ben ik ook erg blij en dankbaar voor de vele hulp die hierin geboden wordt door de kaartenmakers. Zij maken dit alles mogelijk door enthousiast de voorraad iedere keer weer met hun creatieve gaven aan te vullen!

Met een mooi boeket bloemen heb ik Jan en Tineke mede namens het gehele bestuur bedankt voor deze afgelopen tien jaar. Ze zijn blij dat ze op deze manier een bijdrage kunnen leveren aan Stichting Corantijn en dat de kaarten zoveel succes hebben in hun zaak. Ze vonden eigenlijk dat degene die telkens weer zulke mooie kaarten maken die bloemen meer verdienen dan zij want ze vinden dat ze er zelf eigenlijk maar weinig aan doen.

Jan en Tineke ook van deze plaats “héél hartelijk Dank”!
In het bijzonder ook voor al het heerlijke fruit wat we telkens weer voor 30 man gedoneerd krijgen wanneer we een container laden. Jullie zijn “Kanjers”!
Clara Anbeek