nl:archief2008:20080714_kudelkunst

14.07.2008 Kudelkunst

Op zaterdag 24 mei jl. is in Kudelstaart de jaarlijkse Kunst- en Atelierroute gehouden. Verschillende kunstenaars uit Kudelstaart en omgeving tonen op deze dag hun werk aan huis, in eigen atelier of op een openbare locatie. Het was een prachtige zonnige dag waarop veel mensen hun culturele honger kwamen stillen.

Op de locatie De Stoute Schoen, aan de Kudelstaartseweg 222, exposeerde Kitty van Rijn haar werk. Zij is in 1988 gestart met tekenen en schilderen.
Zij schildert op zijde, wat een grote mate van beheersing vraagt. Momenteel werkt zij ook met acryl en pen dat haar een groot gevoel van vrijheid geeft: vrij werken, het loslaten, alleen gevoel en emotie weergeven.
Deze contrasten qua materiaal maken dat schilderen voor haar spannend en uitdagend blijft. Haar wens is dat zij met haar schilderwerken een stukje blijheid in de wereld mag uitdragen.

Kitty is de eigenaresse van Beauty Special en sponsort Stichting Corantijn al vele jaren.
Zij heeft ons voor deze dag uitgenodigd. Het leek haar een goed idee om een tafel neer te zetten waarop onze stichting zich kan profileren. Mensen die geïnteresseerd zijn worden zo in de gelegenheid gesteld om zich over onze stichting te informeren en ons te steunen door kaarten van ons te kopen.

Gedurende de dag hebben heel veel mensen het werk van Kitty bekeken en daarnaast ook in de kaartenmanden van Stichting Corantijn gesnuffeld. Een aantal mensen heeft zelfs kaarten gekocht en vragen gesteld over wat we allemaal doen in Suriname.

Het was een gezellige dag.
Kitty weer bedankt voor je inzet! We waarderen dit enorm!