nl:archief2009:20090122_resultaat_actie_schoolmateriaal

22.01.2009 Resultaat Actie Schoolmateriaal

Allereerst willen wij een ieder Hartelijk Dank zeggen voor de hulp aan de Actie Schoolmateriaal!

Fantastisch zoals u zich hebt ingezet!

We zijn in Benschop werkelijk overspoeld met pennen, schriften, (kleur)potloden, gummen, linialen, passers, etc., etc.
Onze vrijwilligers hebben hard gewerkt en al het materiaal verzameld, gesorteerd en verpakt in kartonnen dozen.
We wisten niet wat we zagen toen we de ruimte in kwamen waar deze dozen zijn opgeslagen, er stonden 102 volle dozen en 100 gevulde sport- en rugtassen. GRANDIOOS!

Ook aan onze oproep om, als men door omstandigheden niet in de gelegenheid is om zelf materialen aan te schaffen, een geldelijke bijdrage te leveren is in hoge mate gehoor gegeven.
Landelijk hebben we EUR 735,54 op onze rekening voor schoolmateriaal mogen ontvangen. FANTASTISCH!

De 102 dozen en 100 sport- en rugtassen zijn donderdag 2 oktober 2008 in de container geladen waarmee alles naar Suriname is vervoerd. Op Kinderdag, zoals Sinterklaas in Suriname genoemd wordt, hebben we 1.200 schoolkinderen in de arme wijken een pakketje schoolmaterialen als cadeautje kunnen geven.
Het was een groot succes!

Voor het bedrag dat wij van u hebben mogen ontvangen is schoolmateriaal bij het bedrijf gekocht dat ons deels sponsort in de aanschaf hiervan.
Wij konden het volgende aanschaffen:
1000 stuks Bruynzeel potloden
1000 stuks Bruynzeel balpennen
4000 stuks schoolschriften
360 stuks grote vlakgommen

Daarnaast druppelden nog meerdere tassen met schoolmateriaal binnen.

Dank u wel dat u op zo’n grandioze wijze Stichting Corantijn helpt!
Door uw hulp kunnen veel kinderen dit schooljaar met goed schoolmateriaal aan de slag met hun lessen!

Wij blijven op u rekenen in de komende tijd zodat we met elkaar dit mooie werk kunnen blijven doen.