nl:archief2009:20090627_stichting_corantijn_bouwt_mee_aan

27.06.2009 Stichting Corantijn bouwt mee aan een steiger voor Alkmaar

het project ‘een steiger voor Alkmaar’

Afgelopen vrijdagavond vond er in Wervershoof in het Restaurant De Vlietlanden een speciale avond plaats voor het project ‘een steiger voor Alkmaar’.

Deze steiger, die nu in verval is geraakt, is van cruciaal belang voor de bereikbaarheid van Alkmaar en haar medische post over de Commewijnerivier. Ook kindertehuis Suhk Dhaan en de basisschool profiteren er van aangezien toeristen die Alkmaar via georganiseerde tochten aandoen vaak iets mee brengen voor de kinderen. Daarnaast geeft herstel van de steiger een impuls aan de plaatselijke micro-economie. De bouw van de nieuwe steiger kost EUR 13.500,=.

De avond is door stichting Vriendschapsbanden Nederland Suriname (VNS) georganiseerd. Na een welkomstdrankje, de opening en het welkomstwoord door vicevoorzitter Roy Ho Ten Soeng, kon men, uiteraard tegen betaling als ondersteuning aan het project, genieten van een Surinaams buffet.

Daarna was het tijd voor de veiling onder leiding van veilingmeester Gerda Havertong. Met veel verve en humor bracht zij meer dan 60 kavels onder de hamer.

Na de veiling heeft onze vicevoorzitter Willem Scherpenzeel een cheque ter waarde van EUR 1.000,= namens Stichting Corantijn ter ondersteuning van dit project overhandigd. De heer Roy Ho Ten Soeng bedankte ons voor dit bijzonder groot gebaar.

Gedurende de avond had een ieder lootjes kunnen kopen voor de loterij. Na de veiling werden de lotnummers getrokken. Er waren in totaal 20 prijzen te winnen.
Hierna werd door de notaris de opbrengst van deze avond bekend gemaakt:
Een totaalbedrag van rond de EUR 18.500,=!!
Dit werd door een meubelbedrijf aangevuld tot het mooie ronde bedrag van:
EUR 20.000,=
De meeropbrengst wordt besteed aan het opknappen van de basisschool en het kindertehuis.

De vicevoorzitter van stichting VNS bedankte de veilingmeester Gerda Havertong, de notaris, Dorcas medewerkers in naam van Jan van Vliet en alle aanwezigen voor dit grandioze resultaat.

De avond eindigde met dans en Surinaamse muziek.

Meer informatie over stichting Vriendschapsbanden Nederland Suriname (VNS) kunt u vinden op: www.stichting-vns.nl