nl:archief2009:20090915_kaarten_maken_voor_suriname

15.09.2009 Kaarten maken voor Suriname

Zaterdag 12 september hebben we een fantastische dag gehad met de kaartenmakers vanuit heel Nederland. 45 Zusters, een enkele broeder en zelfs twee kinderen zijn gekomen vanuit het hoge noorden tot aan het diepe zuiden en alles wat daar tussen zit van oost naar west. De jongste aanwezige was 8, en de oudste 79.

Geweldig! Het was één groot feest!

Wat een enthousiasme en wat een prachtige "kleine" kunstwerken werden er weer geproduceerd onder de bezielende leiding van Griet Ruward, haar man Freerk en Anneke Akkerman.
Teus had weer voor de inwendige mens gezorgd en twee heerlijke pannen soep gemaakt.
De sfeer was subliem en iedereen was enthousiast om te horen dat de opbrengst voor de kaarten het afgelopen jaar € 9000, - bedroeg, een behoorlijke bijdrage aan het inkomen van Stichting Corantijn.

Tussen 15:00 uur en 16:00 uur ging iedereen weer blij naar huis, vol nieuwe ideeën en met de wil ook in de komende tijd Stichting Corantijn te blijven helpen, waardoor onze mede broeders en zusters en medemens in Suriname ondersteund worden met hun hulp en inzet.

Als je hoort van degene die aan het eind van de dag nog naar zuid - Limburg moeten dat het voor herhaling vatbaar is wordt je ontzettend gelukkig.
Heel erg dankbaar en blij ben ik dat we zulke grandioze medehelpers hebben die de moeite hebben genomen om vroeg op te staan en naar Hilversum te komen.

Daarom allemaal “heel hartelijk dank voor jullie hulp!”

Clara Anbeek