nl:archief2010:20100209_wat_mooi_dat_je_elkaar_kan_helpen

09.02.2010 Wat mooi dat je elkaar kan helpen!

Stichting Corantijn is benaderd door de heer Boyke Rajaram, voorzitter van voetbalvereniging VVV Himmat. VVV staat voor Veteranen Voetbal Vereniging, dit is een groep van ongeveer 30 vrienden die af en toe voetbalt met elkaar. Sinds een jaar of tien reizen zij één keer per jaar naar Suriname af om met elkaar vakantie te vieren en ook te voetballen. Drie jaar geleden zijn ze gestart om naast het vieren van hun vakantie in Suriname ook een 40 ft container met diverse hulpgoederen te sturen. Deze wordt voor hun vertrek naar Suriname verstuurd zodat de goederen persoonlijk worden verdeeld! Het team van Himmat, zelf kinderen van Suriname, willen een duurzame bijdrage leveren aan de Surinaamse samenleving. Dit doen zij vooral in de districten zoals Nickerie, Saramacca, Para, Commewijne etc.

Deze vriendengroep doen dit geheel op vrijwillige basis (ze zijn geen stichting) en zijn zeer gemotiveerd om hun bijdrage te leveren aan de minder bedeelde medemens in Suriname. De hulpgoederen zijn o.a bestemd voor ziekenhuizen, weeshuizen, bejaardenhuizen en sportverenigingen. Himmat is een hecht team dat veel tijd en energie steekt in haar activiteiten Hun bijdrage heeft in Suriname geleidt tot enorme verbetering in zeer erbarmelijke persoonlijke situaties.

De voorzitter nam contact met ons op met de vraag of wij hen konden helpen met het leggen van contacten met organisaties die hulp kunnen bieden met betrekking tot hulpmiddelen zoals rolstoelen, rollators, douchestoelen etc. Dit soort materialen zijn erg urgent in de districten waar zij naar toe gaan. Wij wilden graag helpen, niet alleen met het leggen van deze contacten maar ook door het schenken van de nodige goederen die in Benschop in het magazijn al voor handen waren, met name de bovengenoemde hulpgoederen. Het is fijn dat je elkaar kan helpen met de zorg die je deelt voor je medemens in Suriname

Met twee kleine vrachtwagens en wat manschappen en taart voor ons, kwamen ze zondagmiddag 13 december 2009 de hulpgoederen halen. Met veel plezier en enthousiasme werden de beide vrachtwagens geladen.
Als tegenprestatie voor onze hulp helpt Himmat ons met de aanvraag die we kregen voor sportkleding voor Sophia Lust, een achterstandswijk in Paramaribo die graag met de kinderen willen sporten, en sportkleding voor een veteranenelftal van een aantal dorpjes in het binnenland.

We zijn blij en vinden het mooi dat we elkaar op deze manier kunnen helpen met dit prachtige werk dat we met elkaar in Suriname mogen doen.

Clara Anbeek