nl:archief2010:20100315_container_geladen

15.03.2010 Container geladen!

Vandaag 11 maart 2010 is er weer in Benschop een container met hulpgoederen geladen en hebben weer velen zich in gezet voor onze broeders en zusters en medemens in Suriname.
Veel voorwerk was er al verricht door de trouwe vaste vrijwillige medewerkers die om de 14 dagen naar Benschop komen. Het is een hele klus voordat een container met 74 kubieke meter hulpgoederen kan worden geladen.

Eerst het inzamelen, vervoeren naar Benschop, uitsorteren en pakketten maken en eventueel repareren en doorsmeren als ik denk aan bijv. fietsen en naaimachines. Als dit alles dan klaar is wordt de container besteld en een oproep geplaatst voor sjouwers omdat alle hulpgoederen ongeveer 100 meter naar de weg gebracht moet worden om de container te kunnen laden. Want een grote trailer met oplegger is niet in staat de draai te maken naar de schuur waar wij de opslag hebben. Maar zoals het spreekwoord zegt; “vele handen maken ligt werk”.

Deze vele handen hebben we vandaag ook gehad want een grote groep enthousiastelingen heeft de moeite genomen om naar Benschop af te reizen.
Vanuit het hele land zijn 35 broeders en zusters gekomen om te helpen!

Als je ziet met hoeveel vreugde deze GROTE KLUS weer geklaard is dan wordt je alleen maar warm en ben je trots op je medebroeders en -zusters die vaak ook niet meer de jongste zijn. Enkelen zijn zelfs de respectabele leeftijd van 80 jaar al gepasseerd.

Een groot aantal van de groep waren al vroeg opgestaan, hadden een flinke reis achter de rug, konden hard aan de slag en hadden ook weer een flinke reis voor de boeg om thuis te komen. Het is echt fantastisch dat je dit alles zo met elkaar mag doen en mag ervaren hoe Stichting Corantijn door velen gedragen wordt.

Waar we ook enorm gelukkig mee zijn is dat we weer gezegend zijn met prachtig weer. Dankbaar, dat we alles droog mochten inpakken en dat alles grandioos is verlopen.

Het is weer met heel veel plezier en vreugde gedaan!

Clara Anbeek