nl:archief2010:20100530_benefietconcert_door_naked_religion

30.05.2010 Benefietconcert door NAKed Religion

Op zondagmiddag 25 april 2010 heeft NAKed Religion een benefietconcert gegeven voor Stichting Corantijn.

Enkele jaren geleden is er initiatief genomen om met Nieuw-Apostolische muzikale jeugd muziek te maken waar de jeugd van houdt, maar die niet direct gebruikelijk is in de cultuur van onze kerk.

Er is een band gevormd, die in zijn geheel heeft deelgenomen aan het Search project van de Europese Jeugddag 2009. Een vaste groep muzikanten repeteert met veel plezier en muzikale creativiteit elke twee weken in ons gebouw in Amersfoort.
De band bestaat op dit moment uit een drummer, een toetsenist/pianist, twee gitaren, een basgitaar en twee zangeressen en wordt technisch en organisatorisch begeleidt door de familie Mantel uit Amersfoort. Tevens speelt deze familie bij een enkel nummer mee op viool en keyboard/piano.

Aan het einde van het seizoen wilden we graag aan familie, vrienden en bekenden laten horen wat we zoal ingestudeerd hadden. Omdat we graag een extra dimensie wilden toevoegen aan onze uitvoering, kwamen we op het idee om een kleine bijdrage te vragen aan de bezoekers en dit geld vervolgens te schenken aan Stichting Corantijn.

Het thema van de middag was Heaven. Te beluisteren waren diverse popsongs, traditionele gospels en zelfgeschreven werk.

De popsongs varieerden van gevoelige nummers zoals The Rose en Tears in Heaven tot het stevige gitaarwerk van Joe Satriani.
Als gospels speelden we onder anderen Swing Low en Jesus my future.

Tijdens de middag is er een korte toelichting gegeven door Priester Scherpenzeel op diverse projecten van Stichting Corantijn.
Tevens mocht hij van ons een cheque van 300 euro in ontvangst nemen.

Monique Bouwmeester