nl:archief2010:20100620_12_jaar_natsj-huis

20.06.2010 12½ jaar NATSJ-huis!

Zaterdag 5 juni 2010 bestond het NATSJ-huis 12½ jaar (nou ja, eigenlijk is het 13½ jaar). Een jubileum moet gevierd worden, dat kun je niet zo maar voorbij laten gaan.

Zuster Joke Daamen is de grondlegger van het NATSJ-huis. In het begin heeft zij veel steun gehad van Stichting Corantijn (in die tijd het APS genoemd), de fitte vutters en vooral de familie Heerlijn.  Daarnaast zijn er in de loop der jaren verschillende begeleiders werkzaam geweest, de families de Graaf en Dunning. Momenteel dragen wij, Marc en Ingrid Lucas, zorg voor het wel en wee in het NATSJ-huis.

Zonder alle hulp van bovengenoemde personen, én niet te vergeten de donateurs van Stichting Corantijn, zou deze opvang niet mogelijk zijn geweest!

Wat is er in de loop der jaren veel gebeurd, een verhuizing, een verbouwing, ach eigenlijk te veel om op te noemen.

Voor het jubileum zijn alle tantes die ooit in het NATSJ-huis hebben gewerkt alsook alle oud pupillen uitgenodigd. Helaas kon niet iedereen komen, maar meer dan de helft van alle genodigden was aanwezig. Onze Apostel Klene was “toevallig” in Suriname en voor deze gelegenheid hebben wij ook hem geïnviteerd.

De avond werd geopend door gebed en het verbreken van een Bijbelwoord door Apostel Klene. Ook Evangelist Marc Lucas heeft een bijdrage geleverd.

Daarna was het tijd om op z’n Sranan een feestje te vieren. Natuurlijk met zang, dans, eten en drinken. De tantes hadden er echt werk van gemaakt en met veel plezier is iedereen van een natje en een droogje voorzien.
Het was een hele leuke avond, waarbij er vooral veel is bijgepraat.

Over twee jaar is er een 15-jarig jubileum te vieren. We hopen dat we dan iedereen die ooit in het NATSJ-huis heeft gewoond, hetzij als pupil of als begeleider, en heeft gewerkt te kunnen uitnodigen.

GRAN TANGI  !!!!!
Marc en Ingrid Lucas