nl:archief2010:20100623_resultaat_project_bus_mr._huber_stichting

23.06.2010 Resultaat project bus Mr. Huber Stichting

En dan is het zover, op dinsdag 22 juni 2010 is de nieuw aangekochte Nissan bus overdragen aan de Mr. Huber Stichting!

Dankzij een bijdrage van NAK-Karitativ heeft Stichting Corantijn een nieuwe bus aan kunnen schaffen voor het vervoer van de gehandicapte kinderen die door de Mr. Huber Stichting onder hun hoede worden genomen.
De oude bus was in een zo’n slechte staat dat er maar iets hoefde te gebeuren en de bus zou met pech langs de weg komen te staan.
Dat wil je deze kinderen echt niet aandoen.

Het was dinsdag een regenachtige ochtend. Snel zijn er slingers en ballonnen gekocht om het geheel feestelijk aan te kleden.
Door de regenval was het verkeer in de stad drukker dan normaal, maar geheel volgens afspraak reden we precies om 11:00 uur de poort bij de Mr. Huber Stichting binnen.

Meteen kwamen er een paar nieuwsgierige collega’s een kijkje nemen.

De papieren van de bus werden door Marc Lucas officieel overgedragen aan het bestuur van de Mr. Huber Stichting. Dankbaar en blij werden de sleutels in ontvangst genomen nadat de ondervoorzitter had uitgesproken dat er goed voor de bus gezorgd zal worden.

Ook werd de dank uitgesproken richting de firma Nissan die ons tegemoet is gekomen zodat deze nieuwe bus binnen ons budget paste. Daarnaast werd ook de firma Aa Be Ce, die de bus van stickers heeft voorzien, bedankt omdat ook zij ons tegemoet zijn gekomen in de kosten van deze werkzaamheden. Hierna zijn we met z’n allen naar buiten gegaan waar het helaas nog steeds een beetje regende.

Er volgde een kort gebed door een van de leidsters bij de Mr. Huber Stichting waarin aan de Lieve God gevraagd werd of de bestuurders van deze bus en alle kinderen die ermee vervoerd gaan worden iedere keer weer een veilige rit mogen krijgen.
Ook werd in dit gebed de dank gebracht voor de hulp van de bestuursleden van Stichting Corantijn, Stichting NAK-Karitativ en de leiding van de Mr. Huber Stichting. Daarnaast werd gevraagd om een lange vruchtbare relatie tussen deze organisaties.

Na het gebed werd de bus “gedoopt” met bubbelsap en hebben de chauffeuse en de kinderen er op het terrein een rondje mee gereden.
Hierna is de taart aangesneden. Op deze dag was ook een van de puppillen van de Mr. Huber Stichting jarig dus voor hem was het dubbel feest.

Mevrouw Saliema Jahangier, de directrice van de Mr. Huber Stichting wenst ons al het goede  toe! Met een dikke brasa hebben we afscheid genomen.

Van de overdracht van de bus aan de Mr. Huber Stichting wordt een artikel in” de Ware tijd” gepubliceerd.

Marc en Ingrid Lucas