nl:archief2010:20100929_kudelstraat

29.09.2010 Een gezellige marktdag!

De winkeliers van winkelcentrum Kudelstaart te Kudelstaart hebben op zaterdag 18 september 2010 voor de tweede keer een Verenigingsmarkt georganiseerd.

Hiervoor hebben wij ons als Stichting Corantijn aangemeld.

In de weken voorafgaande aan deze markt zijn er verschillende creatieve geesten in de weer geweest om allerhande zelfgemaakte artikelen gereed te hebben voor de verkoop.

Het was namelijk niet toegestaan om etenswaren en andere spullen die ook door de winkels in het winkelcentrum worden verkocht ter verkoop op de kraam te hebben.

Het Bloemenwinkeltje van Joop en Ria van Leeuwen op winkelcentrum Kudelstaart heeft 50% van de aanschaf van een deel van de planten aan ons gesponsord.

Hiervoor onze hartelijke dank!

De kraam werd ons door de winkeliers gratis aangeboden en ook het gebruik van elektra was inbegrepen. Daarnaast kregen we acht consumptiebonnen die we bij de frituurzaak mochten inwisselen voor eten, drinken of ijs. We vonden dit alles echt een verwennerij!

Voor 09:00 uur stonden we, Marion van Berkum en Clara Anbeek, mede door de hulp van onze mannen al op het plein en hebben, doordat we de eerste waren, een prachtige plek uitgezocht. We stonden met onze kraam voor een glazen pui met overkapping, dus als het zou regenen stond onze voorraad van artikelen droog. De glazen pui konden we mooi bedekken met geplastificeerde foto’s en  posters over Stichting Corantijn.

We hebben de marktkraam versierd en de markt, die van 10:00 – 15:00 uur plaats zou vinden, kon wat ons betreft beginnen. Een heerlijke en zonovergoten dag hebben we beleefd. Met veel gesprekken en aardig wat aanloop. Ondanks dat de kranten het aangeboden persbericht over deze markt niet hebben geplaatst konden we toch een aardige opbrengst realiseren: EUR 199,20. Helemaal geweldig!