nl:archief2010:20100930_natsj_schenking_hem

30.09.2010 NATSJ-huis: schenking HEM Suriname NV

logo

Maandagochtend 13 september 2010 zijn de beheerders van het NATSJ-huis, Ingrid en Marc Lucas, telefonisch benaderd door een vriendelijke dame van HEM Suriname NV.

Wat is HEM Suriname NV zult u zich afvragen. De HEM is een dochter van de Nederlandse holding Hollandsche Export Maatschappij B.V. Dit familiebedrijf bestaat al sinds 1898 en begon met handel naar de Oost (Nederlands Indië) en naar de West (Suriname en de Antillen). Onder de directie van Wilfred Spangenthal, die de 3e generatie was die in het bedrijf van de familie werkte, groeide het bedrijf uit tot één van de grootste importeurs/distributeurs van consumentenartikelen in Suriname.

Uit de naam van HEM Suriname NV mocht zij het NATSJ-huis een schenking doen van 50 blikken bruine bonen. Een zeer welkome gift!

Omdat 50 blikken bruine bonen een grote hoeveelheid is hebben wij besloten de helft te schenken aan een collega internaat te weten Kinderhuis Johanna (voorheen Huize Bethel) te Domburg. De beheerders van dit kinderhuis, Jane en Iwan Ritveld, waren hier erg blij mee. Zo kunnen we laten zien waar we echt voor staan: samen delen is samen leven!

Namens het NATSJ-huis: hartelijk dank aan HEM Suriname NV!

Ingrid en Marc Lucas