nl:archief2011:20110307_sponsor_bos_benelux

07.03.2011 Bos Benelux BV sponsort in Asigron

Wat is Bos Benelux BV?
Bos Benelux BV, een dynamische organisatie met klanten in de afvalwaterbehandeling, industrie en landbouw. Het bedrijf importeert en distribueert pompen, mixers, versnijders en beluchtingssystemen voor de behandeling van industriƫle vloeistoffen, afvalwater en mest binnen de Benelux.

Hoe zijn we met Bos Benelux BV in contact gekomen?
Wij hebben Bos Benelux BV benaderd voor het verlenen van expertise bij de bouw van een watertoren in Asigron te Suriname.

Wat wordt er gesponsord?
Bos Benelux BV is bereid geweest een financiƫle bijdrage te doen in bovengenoemd project van EUR 5.000,=. Daarnaast biedt het bedrijf hulp bij de aankoop van een bronpomp en watertanks.

Wat doet Stichting Corantijn hiermee?
Al enkele jaren heeft de bevolking van Asigron een waterprobleem. Er is een lagere school aanwezig die dreigt weg te gaan omdat men in de droge tijd geen schoon drinkwater ter beschikking heeft. Water uit de rivier halen is geen optie omdat deze door goudwinning in de laatste jaren flink vervuild is. Een jaar of twee geleden is er een kleine bron geboord die goed en zuiver drinkwater opleverde. Eind 2010 hebben we het idee opgevat om een watertoren achter de kerk te bouwen en deze via de kleine bron te vullen zodat er voldoende drinkwater in voorraad is, ook voor in de droge tijd.

We willen Bos Benelux BV heel hartelijk danken voor hun hulp!
Door hun ondersteuning zijn wij in staat de watertoren te realiseren in Asigron waardoor we in de eerste levensbehoeften van de dorpsbevolking kunnen voorzien. Daarnaast is hierdoor ook het onderwijs voor de kinderen op de lagere school in het dorp gewaarborgd.

Wilt u meer weten over Bos Benelux BV: www.bosbenelux.com