nl:archief2011:20110331_wereldwijzer

31.03.2011 Inladen schoolmeubilair

Begin maart kregen de groepen 3 t/m 8 van de R.K. basisschool De Wereldwijzer in Budel-Schoot nieuwe leerlingsetjes, bestaande uit een tafel en een stoel, en enkele kasten en banken. Via diverse contacten mocht Stichting Corantijn de spullen ophalen. Het ging om ca. 100-120 setjes, een aantal kasten en bureaus.

Er werd vervoer geregeld via onze sponsor, de firma Scherpenzeel b.v., en enkele broeders uit Eindhoven kwamen helpen bij het inladen van het meubilair. De afspraak was dat we op 24 maart om 9h ‘s morgens bij de school zouden arriveren om te starten met het inladen.

Om kwart voor acht kwam onze broeder Stephan van Gestel en even later ook broeder Bob Walter bij ons thuis en we reden samen naar Budel. De drukte onderweg viel mee waardoor we al om half negen bij de school waren. Een kwartier later kwam de vrachtwagen, bestuurd door Jan Visser. Helaas kon de vrachtauto niet dichtbij de opslagplaats van de spullen geparkeerd worden, zodat er een afstand van ca. 30-40 meter overbrugd moest worden om in te laden.

We werden hartelijk ontvangen door de directeur, de heer Max Deuze, en kregen eerst koffie. Daarna werden de mouwen opgestroopt en gingen we aan de slag.

Op de foto’s is te zien dat de lading enorm was en niet binnen een uur zou zijn ingeladen. Bovendien stond de lading buiten onder dekzeilen. Door de vele wind hebben die de boel niet goed kunnen afschermen zodat veel stoelen en tafels nat waren. De vele losse stoelen, kasten, tafels en allerlei plastic bakken die bij de leerlingsetjes horen, moesten goed geladen en gestapeld worden zodat ze niet gingen schuiven en rollen in de vrachtwagen tijdens het vervoer. Hier zorgde onze chauffeur Jan voor.

Tussen de middag mochten we in de lerarenkamer zitten om ons brood te eten en kregen we koffie en frisdranken. Het was een gewone schooldag en de school zat vol leerlingen. Op die donderdag was het thema “Indianen” actueel en vele kinderen waren verkleed als Indiaan, geschminkt en van veren voorzien op school gekomen.
Net carnaval!
Tijdens onze middagpauze ontbrak het niet aan belangstelling van de kinderen.

Om ongeveer half twee was alles ingeladen en konden we naar huis. De vrachtwagen moest nog naar Benschop en daar uitgeladen worden. We hebben aan de broeders gedacht die daar nog aan de slag moesten.
Vermoeid maar toch voldaan kwamen we thuis. Nog enkele dagen hadden we spierpijn.

We zijn eigenlijk heel erg benieuwd waar in Suriname de tafels en stoelen terecht komen!

Humphry, Bob en Stephan