nl:archief2011:20110412_natsj_internatensportdag_2011

12.04.2011 Internatensportdag 2011

De jaarlijkse internatensportdag werd door het VPSI (Vereniging Particuliere Sociale Instellingen) in het weekeinde van 9 en 10 april georganiseerd.
Zaterdag moesten we vroeg uit de veren om ons klaar te maken om naar het sportveld te gaan waar onze dames een slagbalteam hadden gevormd en de jongens meevoetbalden met een ander team van Jongereninternaat Elisabethshof. Op dit internaat zitten oud-leerlingen van NATSJ-huis, Remes Jabini en Sunny Kachora.

De dag begon met een lekker zonnetje en het was dan ook flink zweten tijdens de wedstrijden.
In het achterliggende jaar heeft tante Ingrid contact gemaakt met een jongen uit de buurt die trainer is en heeft met zijn hulp een slagbalteam kunnen vormen met de meisjes uit het NATSJ-huis, een paar buurmeisjes en een paar jeugdleden uit de kerk. Deze wedstrijden waren dan ook een beetje een vuurdoop om te zien of de trainingen gewerkt hebben.
Op zaterdag zijn er twee slagbalwedstrijden gespeeld, waarvan de laatste meer een waterpolowedstrijd is geworden want de regen liet ons niet met rust.
Gelukkig had de tegenstander daar ook last van. Beide wedstrijden hebben we gewonnen op de zaterdag!
Thuisgekomen heeft tante Ingrid de dames lekker getrakteerd op een portie Teloh met kip. Ook trainer Roberto was blij met het geboekte resultaat.
Zondagmiddag was de laatste slagbalwedstrijd tegen een team dat echt professioneel te werk ging. Daar waren wij niet tegen opgewassen en hebben deze wedstrijd, die ook in de regen gespeeld werd, dan ook verloren.

De jongens hebben deze dagen lekker gevoetbald. Helaas hebben ze niet kunnen winnen maar er werd wel potig weerstand geboden.

Het was een erg leuk weekeinde.
Op zaterdag had één van de meisjes nog een bekende Surinamer gespot op het veld. Damaru, een bekende zanger in Suriname en Nederland, was ook komen kijken (bekend geworden van het nummer Ik heb een tuintje in mijn hart….).
Dit moment lieten ze zich niet afnemen en sommige hebben hun hand een paar dagen niet gewassen…….
Lekker wegdromen dat ze met hem op de foto mochten en een handtekening in ontvangst konden nemen.

Marc Lucas