nl:archief2011:20110531_2e_container_van_2011

31.05.2011 De tweede container van 2011

Donderdag 27 mei hebben we weer een fantastische dag gehad met het laden van de container.
Wat zijn we gelukkig dat we weer alles droog mochten inpakken, geen druppel regen hebben we gehad ondanks de voorspellingen.
Het is haast gewoon want we weten dat de lieve God ons hierin nog nooit in de steek heeft gelaten. Maar toch, dat het deze dag ook weer droog is gebleven ervaren we als héél bijzonder. Want hierin voelen we zo duidelijk „Zijn” nabijheid.

Er was weer een grote ploeg helpers, gekomen van dichtbij en ver.
Dat voelt altijd zo enorm goed dat er zo velen de moeite nemen om vroeg op te staan, soms een eind te moeten rijden en files te trotseren (er waren erbij die 3 uur onderweg zijn geweest) en een dag keihard te werken. Dat geeft een gevoel van blijheid en dankbaarheid omdat je hierin zo duidelijk een stuk betrokkenheid ervaart voor onze mede broeders en zusters en medemens in Suriname.
We hebben weer met z'n allen hard gewerkt en ontzettend veel plezier gehad. Als je ziet het enthousiasme dat er is om de container zo vol mogelijk te krijgen en alle gaatjes op te vullen zodat er geen lucht wordt vervoerd is dat ontzettend leuk. En dat alles met een grap en een grol.

Het is fantastisch dat er op zo’n dag ook zijn die voor de innerlijke mens zorgen. De koffie en thee stonden constant klaar zodat we af en toe even konden uitpuffen en bijkomen.
Versmarkt Jan Jongerius had weer een grote hoeveelheid fruit gedoneerd en tussen de middag was er weer een heerlijke kroket op brood.
Ook van de firma Scherpenzeel B.V. mochten we weer paletwagens gebruiken, wat ons een enorme hoeveelheid sjouwwerk scheelt.
Fantastisch, dat ook voor bovenstaande weer belangeloos gezorgd werd!

Welke hulpgoederen zijn er nu mee gegaan en voor wie zijn ze bestemd, wordt er vaak gevraagd.
In grote lijnen kunnen we zeggen:

• Schoolmaterialen waaronder; pennen en schriften, kinderboeken, jeugdboeken, spel- en ontwikkelingsmateriaal, speelgoed, schoolborden en schoolmeubilair.
  • Kleding, linnengoed, keukengerei, verzorgingsproducten, speelgoed, klein meubilair, bedden, kinderbedjes, matrassen en incontinentiematerialen voor verschillende instellingen als; kindertehuizen en bejaardentehuizen, ziekenhuizen en stichtingen die zich bezig houden met HIV besmette vrouwen en kinderen maar ook voor particulieren, diegenen die het nodig hebben en vooral ook voor de bewoners in het binnenland.
  • Verbandmaterialen, medicijnen, stomamaterialen, katheters en katheterzakken voor ziekenhuizen, bejaardentehuizen, de stomavereniging en medische hulpposten.

Nu container weg is gaan we direct weer aan de slag voor de volgende container in oktober!

Vanaf deze plaats hartelijke dank aan allen die hebben meegeholpen en zoals men Suriname zegt een dikke brasa

Clara Anbeek