nl:archief2011:20111015_container_6_oktober_2011

15.10.2011 3e Container 2011 geladen

Wat waren we de laatste weken blij met het mooie nazomer weer, we keken daarom vol verwachting uit naar de weersvooruitzichten van 6 oktober waarop we de 3de container van dit jaar zouden laden. Zou het dan ook zo’n prachtig weer zijn?
Hoe dichter we naar 6 oktober gingen, hoe slechter de weersvoorspellingen werden. Zoals altijd vroegen we de Lieve God om hulp, dat we de hulpgoederen droog mochten inpakken.

Daar zijn we overigens nog nooit in teleurgesteld. Zo ook deze dag. De regen is op één enkel buitje van slechts een paar minuten bij ons in Benschop verder uitgebleven. Terwijl op veel plaatsen in Nederland de regen met bakken uit de lucht kwam. Dat hadden ook vele broeders en zusters onderweg naar Benschop ervaren. Ja, ook nu kwamen weer vanuit het hele land broeders en zusters om ons te helpen de container te laden. Sommige hadden vanwege het slechte weer en de daardoor ontstane files er 3 uur over gedaan om in Benschop te komen en ………………… bij ons was het droog!!!
Ook de container, die er normaal tussen 8:00 en 8.30 uur is, was er pas om kwart over 10 vanwege de files ontstaan door het slechte weer.

De container die we vandaag laden wordt grotendeels betaald met de opbrengst uit het project ‘Een 3e container naar Suriname 2010’.

Vol enthousiasme is iedereen na de koffie aan de slag gegaan, het begon met het verslepen van héél, héél véél dozen, kledingpakketten, bedden, rolstoelen, gewone stoelen, fietsen, schoolmeubilair, etc., etc., etc., etc. naar de weg waar de container stond. In de container stonden een aantal sterke broeders die alles zo inpakten en stapelden dat er geen loze plekken ontstonden, want lucht vervoeren dat willen we niet.

We hebben keihard gewerkt maar ook weer zo ontzettend veel plezier gehad en gelachen.
Het is echt GEWELDIG dat iedereen dit alles met zoveel plezier doet!
Een broeder van 78 jaar uit district Groningen die ons voor het eerst kwam helpen bad met ons voor de lunch waarbij hij uitsprak dat hij zo dankbaar was dat hij dit alles mocht meemaken en zo zei hij; dat hij tot het mooie Apostolisch werk behoort waar zoveel broeder en zusters hun best doen voor de minderbedeelde medemens en mede broeder en zuster. Het ontroerde ons diep.

Wat waren we ook weer blij met de grote doos fruit van onze vaste sponsor de “Buurtsuper” Versmarkt Jan Jongerius in Hilversum. Iedereen maakt dankbaar gebruik om tussen de bedrijven door van deze gezonde opkikker te genieten.
Ook erg blij waren we weer met de palletwagens die we altijd mogen gebruiken van onze vaste sponsor Scherpenzeel B.V. Dit maakt ons het werk zoveel makkelijker.

Toen we om ongeveer 16.00 uur de deuren van de container konden sluiten waren we ontzettend blij en dankbaar dat alles op een paar spatten na, er droog in zat.
Geweldig!!!!!!!!!!!! De lieve God heeft Zich weer heel bijzonder aan ons betoond.

We weten dat er veel aan ons gedacht wordt deze dag en dat er veel voor ons gebeden is.
Vooral ook met deze liefdevolle achterban zijn we erg blij en dankbaar.
Maar bijzonder ook met diegene die de moeite hebben genomen deze klus met ons weer te klaren.

Daarom……………….van deze plaats, allemaal…..héél, héél hartelijk dank!!!!!!

Clara Anbeek