nl:archief2012:20121004_3e_container_2012

04.10.2012 3e Container 2012 geladen

Wat hebben we donderdag 4 oktober weer een prachtige dag gehad!

Al vroeg waren we in de stromende regen op weg naar Benschop, toch maakte we ons geen zorgen want we hebben al zo vaak meegemaakt dat de Lieve God ons heeft geholpen dat we bij het laden alles droog kunnen inpakken. Ook deze dag, waar in de eerste instantie de regen met bakken uit de lucht komt, is dit weer het geval. Wel moest ik een paar broeders, die zo graag aan de slag wilden, even tot geduld manen totdat het echt helemaal droog was. Want als de goederen nat de container ingaan, dan kan je ze na 4 to 6 weken, zolang kan de reis duren, alles weggooien omdat dan overal het weer en/of de schimmel in of op zit.

Om 10:00 uur, na een extra kop koffie was het droog, een gejuich ging op, we konden aan de slag, daar waar we voor gekomen waren.
Met heel veel enthousiasme en plezier is er gewerkt en o, wat zit deze container vol. Rob Jansen zei ons vaak, we gaan niet voor lucht betalen dus ook nu zijn weer alle hoekjes en gaatjes opgevuld.

Straks als de container aankomt in Suriname zullen wij, Clara en Teus Anbeek, er zelf bij zijn om hem te lossen. Wat zal dat een werk zijn want dan zijn we niet met zo velen als hier in Nederland en met andere temperaturen. Desondanks zijn we blij dat we dit weer met z’n allen mochten en konden doen. We hebben de wens dat de inhoud tot hulp en tot zegen mag zijn voor degene die het zoveel minder hebben als wij.

Dankbaar ben ik ook altijd weer voor alle hulp die we krijgen en gekregen hebben om dit alles mogelijk te maken.

Bijzonder ook voor de grote doos met fruit voor de harde werkers, die we telkens weer opnieuw krijgen van de buurtsuper Vers-markt Jan Jongerius uit Hilversum. En voor de verwennerij van ons Surinaamse zusje uit Zeist, die ons verraste met broodjes pom.

Daarom lieve Allemaal, iedereen die ook hier weer op wat voor manier zijn of haar steentje aan heeft bijgedragen; “HEEL HARTELIJK DANK!”

Clara Anbeek