nl:archief2012:20121023_creatief_eindhoven

23.10.2012 Creatief Eindhoven

In Eindhoven is men al enige jaren vol enthousiasme creatief bezig.

Men werkt met allerhande materialen om bijvoorbeeld zeepkettingen, wenskaarten, spiegeltjes, etc. te maken. Ook wordt er gequilt. Hierbij worden van allerlei lapjes stof zeshoekjes of andere modellen geknipt en door middel van het leggen van verschillende patronen word er een mooie deken van gemaakt. Daarnaast maken wij knuffel poezen, maroeska poppen, hartjes en nog heel veel meer.

Dit alles om een aantal keren per jaar een verkoop te houden waarvan de opbrengst ten goede komt aan Stichting Corantijn.

Marianne Beck, die hier het fundament voor heeft gelegd, heeft sinds kort de ‘winkel’ overgedragen aan Annelous Drijver, Tamara Frericks en Anita Fleuren. Zij worden bij het maken van deze mooie producten ondersteund door heel veel handige broeders en zusters.

Momenteel zijn er nog drukkere tijden aangebroken.
Tijdens de kerstviering in de gemeente wordt er een loterij gehouden waarbij verschillende prijzen, bestaande uit zelfgemaakte artikelen, te winnen zijn.

De hoofdprijs is een, via roulatie, gemaakte quiltdeken.
En die is zeer in trek, dat zult u wel begrijpen als u de foto’s bekijkt!

Het creatieve Corantijn team Eindhoven