nl:archief2012:20121218_container_lossen_sr_2012

18.12.2012 Container lossen in Suriname

Vrijdag 9 november jl. hebben we onze container gelost in Suriname. Het was een flinke klus vooral met de temperaturen op dat moment, dagelijks boven de 35 en soms zelfs 40 graden. Vanuit de haven waren twee mannen meegekomen en naast hen had Rob ook een aantal sterke mannen ingehuurd om mee te helpen. Cees, Rini en Marcel uit de gemeente Utrecht die net in Suriname waren aangekomen waren eveneens van de partij. Ondanks dat ze nog moesten wennen aan de overgang van temperaturen en nog moe waren van de reis kwamen ze toch helpen, echt SUPER! Hierdoor verliep het lossen van de container fantastisch.

Na het lossen komt er altijd nog een grote klus. Alles uitsorteren zodat de instellingen de goederen kunnen ophalen. Degene die de hulpgoederen niet zelf kunnen ophalen, daar zijn we ze zelf gaan brengen. Maar eerst moest de 74 kuub aan hulpgoederen uitgesorteerd worden. De dozen en pakketten die op naam staan hadden we al zoveel mogelijk gelijk apart gehouden en hebben we tijdelijk in het kippenhok gezet wat net gebouwd was maar nog niet was bewoond. Daarom had Rob, Reginald die in de buurt van het magazijn woont gevraagd om het weekend in het kippenhok te slapen zodat niet alles al weggedragen zou zijn voordat het opgehaald kon worden. Reginald vond dit geen probleem, hij was blij met een stukje bijverdiensten en wij waren blij met hem omdat we wisten dat alles veilig zou zijn.

Na in het weekend nog flink gewerkt te hebben konden de instellingen komen om de materialen op te halen.
We hadden hulpgoederen klaar staan voor;
- Onze zusters en broeders van de Nieuw-Apostolische Kerk
- Voor de kerk veel geluidsapparatuur
- Twee bejaardentehuizen, Huize Ashiana en Huize Albertine
- De Mr. Huber Stichting, een dag- en weekopvang voor meervoudig gehandicapte kinderen
- ‘s Lands Hospitaal, het ziekenhuis welke ook de min en onvermogende hulp bieden
- Stichting Mijn Zorg, een kindertehuis waar kinderen met AIDS en HIV besmetting worden opgevangen
- Regionale GezondheidsDienst Welgelegen, een post waar veel min- en onvermogende mensen medische zorg ontvangen
- Verschillende scholen, schoolmaterialen en schoolmeubilair

We bemerkten weer heel veel blijdschap om de verkregen goederen. Het is fijn dat je dat stukje mag ervaren na maanden van hard werken en voorbereidingen met elkaar in Nederland.
Dat is dan echt geweldig!

Clara Anbeek