nl:archief2013:20130615_2e_container_2013

15.06.2013 De 2e container van 2013 is onderweg!

Op donderdag 6 juni gaat om 06:00 uur de wekker. Langer blijven liggen is niet mogelijk want vandaag wacht ons het laden van de container met 74 kubieke meter aan hulpgoederen voor Suriname. Om 08:00 uur rijden we richting Benschop maar voordat we Benschop bereiken krijgen we een telefoontje; de container is er nog niet. We maken ons geen zorgen want het is de goedheid van de vervoerder dat als we rond half 9 in Benschop aankomen de container er al meestal staat want officieel moet deze er om 09:00 uur zijn. Aangekomen ga ik koffie zetten en de broeders die er al zijn beginnen vast met het een en ander naar de weg te brengen.

In de tussentijd komen de vele vrijwilligers binnendruppelen van heinde en verre, van bijna elke provincie van Nederland; Groningen, Friesland, Drenthe, Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Brabant komen broeders en zusters ons weer helpen de container te laden.

We zorgen eerst dat iedereen koffie krijgt en wat lekkers om daarna aan de slag te gaan. Maar deze dag loopt het toch anders dan anders, het wordt steeds later en er is nog steeds geen container. Teus probeert zijn uiterste best te doen en belt wat af maar helaas zonder succes.

Dankbaar gebruikmakend van het mooie weer zijn in de tussentijd al zoveel mogelijk goederen aan de kant van de weg gezet zodat als de container er is direct kan worden ingeladen. Wanneer alles aan de weg staat, begint het wachten op de container die maar uitblijft.

Dit keer worden er ook een aantal kerkbanken naar Suriname vervoerd, deze staan langs de weg en we nemen met zijn allen daarop plaats, waarschijnlijk een vreemd gezicht voor de vele fietsers die langs komen. Ondanks het moeten wachten houdt iedereen de moed erin en wordt er heel wat gelachen. Uiteindelijk beginnen we maar met een vroege lunch zodat wanneer de container er is we direct van start kunnen gaan. Het wachten wordt eindelijk beloond, om 14:00 uur is de container er en kunnen we beginnen (normaal gesproken zouden we nu bijna klaar zijn). Na het lange wachten is iedereen zo gedreven dat er keihard wordt gewerkt, er wordt echt gebuffeld. We zijn erg dankbaar en hebben diep respect voor al onze vrijwilligers die zonder enige problemen ons hebben bijgestaan, met geduld gewacht hebben en ervoor gezorgd hebben dat we om 17:10 uur de deuren van de container konden sluiten. We zijn trots op allen die zo hard hebben gewerkt!

Daarom lieve allemaal, héél, héél hartelijk dank voor jullie grandioze hulp, jullie zijn kanjers!!!

Clara Anbeek