nl:archief2013:20131130_opening_arkje

30.11.2013 Opening kinderdagverblijf ’t Arkje

Bij de bouw van de Nieuw-Apostolische Kerk aan de Mr. Eduard J. Brumastraat te Paramaribo, heeft Stichting Corantijn een Kruturuimte (vergaderruimte) gebouwd. Omdat deze ruimte beperkt gebruikt werd is het idee ontstaan om in deze ruimte een kinderdagverblijf te realiseren. Met een kleine verbouwing is dit mogelijk gemaakt en 1 oktober jl. van start gegaan. De capaciteit is 25 kinderen, waarvan we vijf plaatsen hebben gereserveerd voor kinderen uit gezinnen van onvermogende moeders (ouders), die de contributie niet kunnen betalen.

Zaterdag 23 november 2013 is ’t Arkje officieel geopend. Wij zijn echt trots op het kinderdagverblijf want het is licht, kindvriendelijk, vrolijk geschilderd met een leuke kinderschildering van de ark van Noach op één wand!
Ongeveer 24 man/vrouw en kinderen waren er aanwezig.
Apostel Klene verrichtte de opening en samen met de projectleidster, Rieke Djojosoedarmo, knipte hij het lint door. Na deze kleine ceremonie is de apostel ons voorgegaan in het gebed en las hij een Bijbelwoord voor uit Spreuken 14:26:

“Ontzag voor de HEER geeft een krachtig vertrouwen, het biedt je kinderen een schuilplaats”.

In zijn korte toespraak zei de apostel dat ouders het liefste dat ze bezitten naar het kinderdagverblijf brengen, daarom wenste hij de leidster toe dat ‘t Arkje voor de kinderen een veilige schuilplaats mocht zijn, een basis waar ze hun hele leven profijt van mogen hebben!

Onze vicevoorzitter Willem Scherpenzeel sprak ook nog een paar woorden waarin hij de letters van 't Arkje gebruikte; de A voor Aandacht, de R voor Relax =rust en ontspanning, de K voor Kindvriendelijkheid, de J voor Joviaal = vriendelijk in de omgang en hartelijk en de E voor Eenvoud = zonder poespas, eerlijk en bescheiden! Het was een bijzondere opening wat ook zo door de twee leidsters ervaren werd.

Na het officiële gedeelte werd er vanwege de geboorte van ’t Arkje beschuit met (roze en blauwe) muisjes uit gedeeld, een gebruik wat men in Suriname niet kent.
Verder was er voor iedereen een hapje en een drankje.

We wensen het kinderdagverblijf veel succes en veel speelplezier voor de kinderen!

Clara Anbeek