nl:archief2014:20140710_resultaat_kaarsvetactie_2013

10.07.2014 Kaarsvetactie 2013 GROOT succes!

opslag kaarsvet bij NAK-karitativ opslag kaarsvet bij NAK-karitativ opslag kaarsvet bij NAK-karitativ opslag kaarsvet bij NAK-karitativ kaarsvet inladen kaarsvet Scherpenzeel B.V.
inladen kaarsvet Scherpenzeel B.V. inladen kaarsvet Scherpenzeel B.V. kaarsvet uitladen kaarsvet Benschop uitladen kaarsvet Benschop
uitladen kaarsvet Benschop uitladen kaarsvet Benschop uitladen kaarsvet Benschop opslag kaarsvet in Benschop opslag kaarsvet in Benschop

Het artikel „Kaarsvetresten voor een goed doel“ in het blad Onze Familie (Nederland) en Unsere Familie (Duitsland) in december 2013 heeft enorm veel respons gehad.

In Duitsland, Zwitserland, Frankrijk tot zelfs in Amerika bleef de oproep om kaarsvetresten voor Stichting Double Positive via de hulporganisatie Stichting Corantijn te verzamelen niet zonder gevolgen. Stichting Corantijn is heel erg blij met al deze hulp. Er is een grote hoeveelheid kaarsvet binnengekomen, circa 2.500 kilo en er zijn een aantal geldelijke giften ontvangen. Daarnaast werden speelgoed, stoffen, etc. geschonken. Van een kaarsenmakerij uit Nederland hebben we lonten gedoneerd gekregen. Grandioos!

Een dikke pluim voor NAK karitativ waar we het kaarsvet mochten verzamelen en tijdelijk opslaan en Scherpenzeel B.V. voor het regelen van het vervoer van het kaarsvet van Dortmund naar ons depot in Benschop.

Nu gaan de vrijwilligers aan de slag om al het ingezamelde te verwerken en in meerdere delen naar Suriname te vervoeren. Naast Stichting Double Positive zal ook heil pedagogisch kindercentrum Matoekoe, waar een kaarsenmakerij is, een deel van het kaarsvet ontvangen. Santa Boma, de grootste gevangenis in Suriname, wordt de derde instantie die een deel van het kaarsvet ontvangt. De Ethel Pengel, oprichtster van Stichting Double Positive, gaat vrouwen op de vrouwenafdeling aldaar leren om kaarsen te maken. Dit helpt mee aan de terugkeer van deze vrouwen in de maatschappij.

Van Stichting Double Positive hebben wij een enthousiaste bedankbrief mogen ontvangen:

Een ieder die aan deze actie heeft meegeholpen: hartelijk bedankt!