nl:archief2014:20140928_resultaat_hulp_aan_dak-_en_thuislozen

28.09.2014 Hulp voor Dak- en Thuislozen

We hebben een bezoek gebracht aan de Stichting Bureau Dak- en Thuislozen die deze mensen opvangt, daar troffen we een schrijnende situatie aan. In Nederland hadden we al een aantal dozen met kleding, beddengoed en baddoeken klaargemaakt en die hadden we bij ons. Voor we dit konden overhandigen kregen we een rondleiding, dit was schrikken. Er stond geen fatsoenlijke stoel, bedden zonder matrassen, geen gordijnen en de linnenkamer was nagenoeg leeg. Wat we bij ons hadden was dan ook meer dan welkom. De opvang heeft zelf een aantal busjes rijden en ze hebben later bij het magazijn de nodige stoelen en gordijnen opgehaald.

Dagelijks komen er 70 mensen die op straat leven om te baden, ze krijgen andere kleding, eten en wanneer ze dat willen kunnen ze wat rusten. Wanneer ze zelf niet komen worden ze opgehaald van de straat. Het zijn vaak psychiatrische patiƫnten, drugs- en alcoholverslaafden. Permanent wonen er 30 mensen. Een aantal van hen worden voorbereid om terug te keren in de maatschappij.

Doordat al het wasgoed dagelijks op de hand gewassen moet worden hebben we op de laatste dag van ons verblijf in Suriname nog een wasmachine voor hen kunnen kopen. Men was erg gelukkig met deze donatie. Bij thuiskomst kreeg ik onderstaande mail waarna ook nog via de post een bedankbrief arriveerde.

Clara Anbeek

Paramaribo, 2-12-2013

Goeie middag Mw. Clara Anbeek,

Ik, Wendy Misidjang, wil u namens de Stg. BDT dankzeggen voor de grote donatie die u aan onze stichting heb gegeven.
We zijn u zeer erkentelijk daarvoor en moge u zo door andere stichtingen/organisaties blijven gedenken en zegen.

Mvg,
Wendy Misidjang