nl:archief2015:20151017_laatste_container_benschop_een_feit

17.10.2015 Laatste container Benschop een feit

Het is zover, de laatste container is uit ons depot te Benschop vertrokken….

De eigenaar van het terrein waar ons depot op staat is dit jaar overleden. De gebouwen staan nu te koop en de huur is aan Stichting Corantijn opgezegd.

Afgelopen donderdag waren 45 vrijwilligers in alle vroegte met de auto of met het openbaar vervoer op weg gegaan om rond 10:00 uur in Benschop te verschijnen.
Daar wachtten de koffie en thee om even uit te blazen van de (lange) rit en om even met elkaar bij te kletsen voordat men aan het laden van de container begon.

Wat is er hard gewerkt door iedereen!
Alle kleding, dekens, handdoeken, etc. die er nog lagen zijn gesorteerd en ingepakt.
Ook is het medisch materiaal dat onder andere bestaat uit verbandmiddelen, laboratorium-, incontinentie-, stoma- en diabetesmateriaal, medische hulpmiddelen, materiaal voor urologie en allerlei andere zaken weggewerkt. Al dit materiaal is, voor zover van toepassing, gecontroleerd op de houdbaarheidsdatum, gesorteerd, verdeeld over dozen voor onder anderen de stomavereniging Stichting Stoma Zorg Suriname, kinderhuizen, zorgcentra en ziekenhuizen en ingepakt.

Tijdens de tweede koffieronde was er ter versterking voor iedereen een heerlijk stuk vlaai.
Een aantal bestuursleden van Stichting Corantijn heeft hier aan vooraf een kort moment stilgestaan bij de sluiting van ons depot in Benschop.

Er is deze dag wat afgesjouwd met alle hulpgoederen vanuit de werkruimten naar de weg omdat de container niet bij ons depot kan komen. Waarmee dan zult u denken?
Een kleine opsomming: ziekenhuisbedden, tafels, stoelen, kasten, bureaustoelen, matrassen, bedverhogers, dekbedden, gereedschap, loopkrukken, fietsen, schoolborden, glijbaan, babybadjes, speelgoed, knuffels, tapijten, kinderwagens, rollators, naaimachine, gevulde koffers, schoenen, pakketten, pakketten, pakketten en dozen, dozen, dozen, etc..

Voor de lunch was er een zalige Surinaamse pindasoep die Roma Flier voor ons heeft gemaakt. Verder kon men genieten van belegde broodjes en van de verse vitaminen van het fruit dat al jarenlang op dit soort dagen door Versmarkt Jan Jongerius aan ons wordt geschonken, waarvoor onze hartelijke dank!

Tegen halfdrie begon het te spetteren en de door buienradar voorspelde regen was ter plekke…
Gelukkig was er niet veel meer te laden en rond kwart voor drie konden de deuren gesloten worden.

Maar dat viel nog niet mee….
De container zat zo vol dat de deuren met grote moeite dicht zijn gemaakt.

Clara en Teus Anbeek hadden als afscheid voor iedereen een mooie rode roos met een bedankje waarop de tekst stond:

Heel Hartelijk Dank
Dat blijft bestaan, wat in liefde is gedaan!!

En zo is het!!

We willen iedereen die vandaag of in het verleden ons hebben bijgestaan in Benschop in het inzamelen van goederen, het sorteren, repareren en inpakken van de materialen en het helpen bij het laden van de container met heel ons hart bedanken.

Een heel speciaal bedankje aan Clara en Teus voor de vele uren gedurende vele jaren die zij aan en in Benschop besteed hebben.
Jullie zijn allemaal toppers!