nl:archief2015:20151217_depot_benschop_ontmanteld

17.12.2015 Depot Benschop is ontmanteld

In november is begonnen met het leegruimen van ons depot in Benschop. Na twee dagen sjouwen met twaalf mensen waren de schuren grotendeels leeg.
De meeste goederen zijn door de firma Amflex meegenomen om deze voor ons door te verkopen.
Het bedrijf heeft hiervoor op de eerste dag drie containers geplaatst die binnen de kortste keren vol waren. Daarnaast is er nog twee keer met een volgeladen vrachtwagen en een bus met aanhanger gereden.

Alle kartonnen dozen zijn vakkundig verscheurd en in handzame pakketten verzameld om mee te nemen voor recycling.

Medische hulpgoederen en materialen die nodig zijn om het nieuwe depot in Lelystad op te zetten en te laten functioneren zijn door een andere vrachtwagen opgehaald om tijdelijk te worden opgeslagen. Denk bij de materialen aan zaken zoals de koffiemachine (erg belangrijk!), karretjes om goederen te verplaatsen, manuele transpallets met een aantal pallets, meerdere rolcontainers, verpakkingsmateriaal, etc. Ook deze vrachtwagen moest twee keer rijden.

Medio december zijn de laatste goederen door Amflex opgehaald.
Een groepje van vijf vrijwilligers heeft de werkruimte en de opslagruimtes aangeveegd zodat ons depot netjes kan worden opgeleverd.
Het is klaar.
Geweldig hoe iedereen zich weer heeft ingezet.
Super bedankt allemaal voor jullie hulp!

Bij het sluiten van de deur denken we terug aan de vele werkzaamheden die in de afgelopen jaren door onze Benschop vrijwilligers zijn verricht in dit depot. Lief en leed hebben we hier met elkaar gedeeld.
We zijn dankbaar voor al jullie voetstappen, spierkracht, humor, zweetdruppels, tijd, bemoediging en niet te vergeten:
jullie tomeloze inzet!