nl:archief2017:20171105_vierde_container_2017_geladen

05.11.2017 Vierde container 2017 geladen

Op zaterdag 4 november is de vierde container van 2017 in Lelystad geladen.

In de maanden hiervoor is er hard gewerkt in het depot om de vele pakketten en dozen met (medische) goederen te sorteren en in te pakken. Ook de goederen voor de individuele aanvragen, zoals o.a. een scootmobiel, rolstoelen, klein meubilair, hoog/laag ziekenhuisbedden, zijn gecontroleerd en klaargemaakt voor vervoer naar Suriname.

Het stapelde zich op, niet alleen binnen in het depot maar ook in onze vaste opslagcontainer buiten op het terrein.

Naast de vaste groep depotvrijwilligers waren er nog een aantal enthousiaste medesjouwers en -dragers uit Hoorn en Lelystad komen helpen. Het was prachtig weer en, ook niet onbelangrijk, iedereen was goedgemutst.
De huurcontainer was op vrijdag 3 november bij het depot geplaatst.
Men heeft dan een week de tijd om de lege ruimte te vullen.

Alles wat de container in gaat komt langs de tafel waar het op de paklijst wordt gezet. Het achterste deel van de container is eerst kundig gevuld met de dozen, pakketten en andere goederen. Er is van tevoren precies uitgemeten tot op welk punt gestapeld kan worden aangezien er nog een ietwat groter goed mee in de container moet.
Stichting Corantijn vervoert in deze container namelijk ook een ambulance voor Stichting SUR-CAD, voorheen Stichting Suraems.

Voordat de ambulance de container in gaat wordt hij grondig gewassen.

Het vergt een goed oog en vertrouwen op je omstanders om de ambulance zonder kleerscheuren in de container te krijgen. Verder moet de chauffeur zich als een slangenmens uit de wagen zien te wurmen, anders zit er voor hem een gratis tripje naar Suriname in…. De video spreekt voor zich.

Woensdag 8 november vertrekt de container naar de haven in Rotterdam om op de boot te worden gezet.

Dank aan een ieder die mee heeft geholpen, hetzij bij het inzamelen, vervoeren, sorteren, inpakken of het laden van de container. En niet te vergeten alle donateurs die het vervoer financieel mogelijk maken.