nl:archiefresterend:20040427_voorjaarsmarkt_amersfoort

27.04.2004 Voorjaarsmarkt Amersfoort

Voorjaarsmarkt
Amersfoort

Op zaterdag 17 april werd er op het parkeerterrein bij het gebouw in Amersfoort een voorjaarsmarkt gehouden. In de weken daarvoor hebben broeders en zusters posters opgehangen in winkels in de buurt. Verder werden er folders huis aan huis rondgebracht. Resultaat van de gezamenlijke inspanningen was een enorme opkomst.

Al voor de aanvang van de geplande voorjaarsmarkt kwamen er al bezoekers. Om 11 uur begon men vanuit meerdere kraampjes de spullen, die de gemeenschap overal verzameld had, te verkopen. Van oude poten en pannen tot boeken en kleding maar ook speelgoed, voor iedereen was er wel wat. Verder werden er kaarten verkocht die door creatieve zusters gemaakt zijn, normaal gesproken worden deze in onze kerkgebouwen verkocht. Uiteraard was er koffie, thee en een broodje worst te verkrijgen. Zo hoefden de mensen die achter de kraampjes stonden geen honger te lijden noch dorst.

De bezoekers bleven wat langer hangen, zodat men meer spullen konden verkopen. Voor de gezelligheid werd er door een klein koortje een aantal liederen gezongen. De voorjaarsmarkt werd een groot succes en bij het sluiten om 15 uur stond de teller op € 1.800! Deze opbrengst gaat naar Stichting Corantijn. De broeders en zusters vonden het zo leuk dat er is besloten om volgend jaar weer een voorjaarsmarkt te houden.