nl:archiefresterend:20050207_hulpgoederen_naar_paramaribo

07.02.2005 Hulpgoederen per container naar Paramaribo: een verslag...

Container hulpgoederen naar Paramaribo

Op 14 oktober 2004 is in Benschop een container met hulpgoederen geladen en verscheept naar Paramaribo waar deze op 29 november gelost kon worden. Kleding en speelgoed is gedistribueerd naar het binnenland en is bestemd voor onze broeders en zusters en hun omgeving. De medische hulpgoederen zoals verbandmiddelen zijn naar s'Landshospital gegaan waar ook de minder- en onvermogenden worden geholpen. Incontinentie materiaal is gegaan naar de Esther Stichting, een tehuis waar men Leprapatiënten opvangt. De Mr. Huber Stichting heeft ook de nodige hulpgoederen ontvangen waarvan hieronder een verslagje van Mw. Saliema Jahangier.

Mw. Saliema Jahangier schrijft: "Graag laat ik u weten waar de spullen die we van Stichting Corantijn hebben ontvangen naar toe zijn gegaan.
De knuffels zijn naar buurtvereniginging "Neja Del" gegaan. Neja Del is een hele arme volksbuurt achter Charlesburg en deze vereniging heeft de knuffels tijdens de viering van de kinderdag aan de arme kinderen uit die buurt als presentje gegeven. Incontinentie materiaal, rolstoelen, linnengoed en handdoeken waren bestemd voor het weekverblijf van de meervoudig gehandicapte kinderen van de Mr.Huber Stichting. Het grote aantal rollators heb ik verdeeld onder de volgende geloofs gemeenschappen: 8 zijn gegaan naar de gemeenschap Elim, 4 naar een javaanse moskee op Santo Boma, 15 naar Neja del, 7 naar de Surinaamse Islamitische vereniginig, 5 naar de Evangelische Broeder Gemeente en 15 naar behoeftige individuen. Deze rollators zijn prodeo verstrekt. Het sociaal veld is mij bekend dus ik weet precies wat zij nodig hebben.
"