nl:archiefresterend:20050226_landelijke_bijeenkomst_kaartenmaaksters

26.02.2005 Landelijke bijeenkomst kaartenmaaksters

Op zaterdag 26 februari hebben we een grandioze dag gehad in Hilversum met de kaartenma(a)k(st)ers vanuit heel Nederland t.b.v. Stichting Corantijn. Helaas kon niet iedereen aanwezig zijn, toch waren we met 43 vrouw/man. Van jong tot... wat minder jong. Iedereen was met enorm veel enthousiasme gekomen en dit enthousiasme is in de loop van de dag alleen maar gegroeid. De vraag is dan ook gesteld om deze bijeenkomsten 2 maal per jaar te organiseren.

Onze Zr. Griet Ruward uit Zwolle heeft een aantal workshops verzorgd waar met heel veel plezier aan gewerkt is. Tevens had ze voor veel materiaal gezorgd wat we tegen inkoopsprijs bij haar konden kopen. Het is een vreugde om zo met elkaar bezig te zijn voor ons mooie doel. Daarnaast konden we ook veel van elkaar leren. Als je alle creativiteit bij elkaar zag, zag je een groep ware kunstenaar(ster)s.

Het maken van kaarten heeft een drievoudig effect, allereerst het maken zelf, het plezier dat daaraan wordt beleefd en het creatief bezig zijn, dan de verkoop voor de Stichting en uiteraard de vreugde van de ontvangers van deze unieke, handgemaakte kaarten. Hoe goed doet het een mens niet te weten dat er aan hem of haar gedacht wordt op die momenten in het leven wanneer je het nodig hebt, zowel bij de mooie momenten van het leven als bij de verdrietige!

Afgelopen jaar hebben we met elkaar € 10.122 aan zelf gemaakte kaarten verkocht t.b.v. de Stichting.
Als je bedenkt dat een kaart voor tussen de € 1 en € 1,50 wordt verkocht dan geeft dit aan dat er enorm veel kaarten zijn gemaakt en verkocht. Als bestuur zijn we enorm dankbaar voor de hulp van al deze zusters en broeders voor hun gave en hun tijd.

Ook voor de inwendig mens werd goed verzorgt en was het ontzettend gezellig om zo met elkaar aan tafel te gaan. Al met al kunnen we terug kijken op een fijne vreugdevolle dag welke zeker een vervolg zal hebben.

Iedereen heel hartelijk dank voor jullie komst en enthousiasme.
Op deze manier laten we met elkaar zien waar ons hart ligt!

Clara Anbeek