nl:archiefresterend:20050416_bazaar_in_sneek

16.04.2005 Bazaar in Sneek

Bazaar in Sneek

Op 16 april 2005 werd in de Schuttersheuvel in Sneek een bazaar gehouden ten bate van de Stichting Corantijn.
In de bijzaal was een presentatie te zien van de werkzaamheden en het arbeidsveld van de stichting. In de grote zaal waren verschillende hobbystands ingericht voor demonstraties door o.a. een pottenbakster, een schilderes, een tekenaar, enige kaartenmaaksters en een glasgraveur. De ter plaatse vervaardigde en tentoongestelde kunstvoorwerpen trokken veel belangstelling.

Tussen de kramen stonden leuke spellen opgesteld voor jong en oud, onder meer een rad van fortuin en een sjoelbak. Het (te) enthousiaste “blik gooien” leverde bij de bezoekers en standhouders af en toe enige schrikreacties op. De kinderen vermaakten zich met het kleuren van schetsplaten. De verschillende “pennenvruchten” van de breisters onder ons vulden bijna een hele kraam. Voorts bleek het uitgebreide assortiment gebruikte goederen een schot in de roos.

De muzikale omlijsting werd verzorgd door een orkestje, een mannenkoor en een broeder die op een aansprekende wijze zijn keyboard hanteerde. Kortom het was gezellig druk en de sfeer opperbest.

Het geheel resulteerde in een netto opbrengst van € 1.100. Het bedrag zal worden besteed voor de aankoop van aangepast voedsel voor gehandicapte kinderen in twee tehuizen in Paramaribo.

Graag danken wij alle vrijwilligers voor de inzet op een breed terrein, die deze dag tot een succes hebben gemaakt. Deze eerste bazaar zien wij dan ook als een aanzet voor soortgelijke vervolgactiviteiten ten dienste van onze minderbedeelde medemensen.

Anneke

Update: 27.06.2005

Van de opbrengst van de bazaar zijn de volgende spullen gekocht die in juni mee zijn gegaan met de container:
- 100 pakken Brinta
- 60 pakken Bambix
- 80 pakken Havermout
- 60 blikjes sardientjes
- 60 potten pasta, verdeeld onder melk en puur
- 120 pakken Hagelslag, verdeeld onder melk, puur en vruchten
- 60 potten jam, verdeeld onder aardbeien, abrikoos en kers
- 60 potten pindakaas

Dit alles zal door de directeur Mw. Saliema Jahangier, van het Hubstina centrum verdeeld worden onder een aantal kindertehuizen voor meevoudig gehandicapte kinderen, wezen en halfwezen. We danken Jan Jongerius, van Versmarkt Jan Jongerius voor zijn grandiose hulp want we kregen dit alles tegen inkoopsprijs. Hierdoor kunnen we nogmaals zo'n zending versturen.

Bedankt Jan, KLasse!!!