nl:archiefresterend:20051021_stichting_corantijn_voor_stichting_lobi_pikien

21.10.2005 Stichting Corantijn voor Stichting Lobi Pikien

Zoals de laatste jaren gebruikelijk, was er op de landelijke jeugddag op 16 oktober 2005 in Nieuwegein, een stand van de Stichting Corantijn. Na de ochtenddienst hield priester Scherpenzeel een pleidooi voor de verkoop en legde uit wat er met de opbrengst zou gebeuren.

De zusters hadden werkelijk alles uit de kast gehaald om voor elk wat wils mee te nemen en er een prachtige kraam van gemaakt. De jeugd en verdere aanwezigen lieten zich niet onbetuigd en hebben vele mooie en nuttige dingen aangeschaft. De opbrengst is voor de Stichting Lobi Pikien ( lobi = liefde en pikien = kind). Deze stichting opent in december een tehuis voor seksueel misbruikte kinderen in Parimaribo in Suriname. Hun doel is om deze kinderen in de leeftijd van 0 tot 18 jaar een veilig thuis te bieden. De kinderen kunnen hier in vrede opgroeien, spelen en kind zijn. Ze zullen niet alleen voedsel en kleding ontvangen, maar ook liefde, warmte en begrip.

Het Corantijn bestuurslid zuster Anbeek gaat samen met haar man 21 oktober naar Suriname en gaat dan ook deze stichting bezoeken. Zij kan de stichting dan een bedrag van € 1500.- aanbieden. Een pracht resultaat, waar de voorzitster en initiatiefneemster van deze stichting mevrouw Ingrid Veira heel erg blij mee is, getuige onderstaand uittreksel van haar mail.

Dag Clara.
Ik ben helemaal ontroerd door jullie actie. Namens alle toekomstige kinderen van Lobi Pikien ons dank aan jullie inzet. .[……]
Nogmaals Clara ontzettend bedankt voor deze enorme zegening.
Ingrid