nl:archiefresterend:20061003_bedankjes_uit_suriname_kindertehuis_saron

03.10.2006 Bedankjes uit Suriname: Kindertehuis Saron

Kinderhuis Saron, vangt 75 kinderen op in de leeftijd van 6 t/m 20 jaar.

75 kinderen en het ziet er brandschoon uit. De kinderen hebben allen tot taak om het zelf netjes te houden want buiten de 2 koks en de directrice is er verder geen personeel.
De directrice is een jonge vrouw van 37 jaar die intern woont met haar jonge gezin (man en 2 dochtertjes) en zwaait daar met liefde en geloof de scepter. Dat kon je wel merken aan de reactie’s van de beide kokkinnen.

Zodra een kind wordt op genomen in een kindertehuis krijgen ze een goede maaltijd, een douche en bed en mogen ze eerst goed slapen. Zodra het kan, het liefst al na 1 á 2 dagen gaan de kinderen naar school en probeert men ze een goed dag ritme aan te leren. Op deze manier worden ze ook het snelst opgenomen in het huis.
Veel privacy is er niet want de slaap zalen bestaan uit rijen met stapelbedden. De wat oudere kinderen die voor een examen zitten krijgen een 2 persoonskamer dan is het wat rustiger voor ze om te kunnen studeren.

We hebben het kinderhuis kunnen helpen met:
- kleding
- bedden- en linnengoed
- speelgoed
- puzzels

Kinderhuis Saron schrijft:

Met heel veel dank mochten wij in ontvangst nemen uw donatie van 4 dozen via de Mr. Huber Stichting inhoudende kleding, speelgoed en puzzels.

De pupillen in ons kinderhuis zullen hier dankbaar gebruik van maken.

Nogmaals onze hartgrondige dank voor deze geste en wij zijn er verzekerd van dat u elke mogelijkheid zult aangrijpen om onze pupillen te gedenken.

Gods Zegen wensen wij u en de uwen toe.

Vriendelijk groet
Mw. M. CH. Pengel