nl:nieuwsitems:20160705_grootletterleesboeken

05.07.2016 Schenking van grootletterleesboeken

Begin mei is er door Stichting Corantijn contact gezocht met Servicecentrum Flevolandse Bibliotheken te Lelystad. We kregen de tip dat dit servicecentrum een grote hoeveelheid grootletterleesboeken beschikbaar had voor het goede doel. Grootletterleesboeken zijn heel erg welkom voor ouderen in o.a. verzorgingshuizen, maar ook voor slechtzienden in Suriname.

We mochten eind juni 120 dozen gevuld met in totaal 2.500 grootletterleesboeken ophalen.
Naast deze boeken kregen we ook een grote hoeveelheid bibliotheekstellingen, drie dozen stoffen rugzakjes en zes dozen met petjes.

Voor de komende container wordt een derde van deze boeken over een aantal verzorgings- en verpleeghuizen verdeeld, Stichting Huize Albertine, Huize Ashiana, Verpleeghuis Evie, Huize Fatima-Oord en Huize Prinses Margriet. Ook de Esther Stichting, die leprapatiƫnten opvangt, en de Nationale Stichting Blindenzorg Suriname, die zorgdraagt voor blinden en slechtzienden, worden van boeken voorzien. In 2017 en in 2018 vindt de verdeling van de resterende boeken plaats.

Met de stellingen worden op lagere scholen in het binnenland kleine bibliotheken ingericht. De kinderen kunnen dan gratis boeken lenen om hun vaardigheid in de Nederlandse taal te verbeteren en te onderhouden.
De petjes en rugzakjes gaan naar de kinderen van drie (speciaal) basisonderwijsscholen, SBO Jule Fernandesschool, BO Johannes Arabie school en BO Rankin School.

Bedankt medewerk(st)ers van het servicecentrum voor de hartelijke ontvangst en jullie grandioze bijdrage!
Ook een woord van dank aan al onze sjouw(st)ers en inpak(st)ers, jullie zijn kanjers!