nl:nieuwsitems:20170104_3e_container_2016

04.01.2017 3e container op weg naar Suriname

Ook de laatste container van 2016, de derde, is afgereisd richting Suriname.
Naast de gebruikelijke (medische) hulpgoederen die we in de container vervoeren, zat er deze keer ook iets bijzonder en groots in.

In het depot is in de afgelopen weken keihard gewerkt om alles wat binnen is gekomen te controleren en in te pakken:
Medische hulpgoederen, kleding en schoenen, beddengoed, drie ziekenhuisbedden met matras, schoolmateriaal, (grootletter)leesboeken, medische hulpmiddelen, speelgoed, spelletjes, knuffels, sport- en hobbyartikelen, kaarsvet, (zonnen)brillen, lampenolie, lappen stof, verf, etc., etc.

Twee dagen is er door een aantal vrijwilligers geladen. Iedere keer als er goederen uit het depot richting de container gingen werden de paklijsten ter plekke ingevuld. Ook heeft Stichting Corantijn een aan Stichting Suraems geschonken ambulance in de container gereden. Dat was geen sinecure kunnen we u melden…..
Bekijk onze YouTube kanaal video hoe de ambulance in de container is geladen.
Met veel passen en meten is de ambulance voorzichtig naar binnen gemanoeuvreerd.

Een groot ‘dank u wel’ aan alle mensen die mee hebben geholpen om zo snel een volgende container te laden.
En niet te vergeten, ook aan iedereen die hiervoor goederen heeft ingezameld!