nl:nieuwsitems:20170429_koningsdag_2017

29.04.2017 Koningsdag

Een paar weken geleden heeft Stichting Corantijn de voorzitter van het Feestcomité De Kwakel benaderd met de vraag of we deel mochten nemen aan Koningsdag. Op de vrijmarkt worden veel goederen aangeboden. Dat wat niet verkocht is aan het einde van de dag wordt vaak of weer mee naar huis genomen of achtergelaten.
Stichting Corantijn stelde voor om op de vrijmarkt te staan zodat de bezoekers in de gelegenheid zijn hun spullen aan het goede doel te schenken. Daarnaast zal er aan alle deelnemers een flyer met informatie worden uitgereikt zodat men ook op een later tijdstip goederen kan aanbrengen.
De voorzitter vond dit een geweldig plan.

Interview Radio Rick FM
Vervolgens is Stichting Corantijn in krantenartikelen, op de Polderfeest website en Facebook pagina genoemd. Radio Rick FM nodigde de voorzitter van het Feestcomité en Stichting Corantijn uit voor een interview op 19 april jl. (onder de kop 'Goede-avond Amstelland woensdag 19 april 2017 om 19:00', van 05:42 - 14:59 minuten en van 18:54 - 25:40 minuten.

Op Koningsdag nam Stichting Corantijn voordat de Koningsdag officieel werd geopend zijn plek op de vrijmarkt in. Spandoeken opgehangen en de auto, beplakt met folders, geparkeerd.

Tijdens de vrijmarkt zijn alle standhouders benaderd en van een flyer voorzien. Veel gesprekken zijn gevoerd en leuke contacten gelegd.

Tussentijds kwamen er al mensen spullen brengen.
Eén ontmoeting willen we hier ter sprake brengen:
Een moeder bracht samen met haar kinderen een aantal zakken. Haar kinderen moesten van haar thuis eerst opruimen en de spulletjes aan ons schenken. Daarna mochten ze op de vrijmarkt hun slag gaan slaan.
Dit vonden wij toch wel bijzonder.

Aan het einde van de vrijmarkt zijn we werkelijk overspoeld met allerlei spulletjes, kleding, speelgoed, leesboeken, knuffels.
Twee volle auto's konden naar de tijdelijke opslag worden gebracht.

Dank aan iedereen die hierin een bijdrage heeft geleverd!