nl:nieuwsitems:20170503_twee_containders_gelost_in_suriname

03.05.2017 Twee containers gelost in Suriname

Eind december zijn er twee containers van ons depot vertrokken naar de haven in Rotterdam voor transport naar Suriname.

Ultimo januari 2017 zijn ze in de haven van Paramaribo gearriveerd. Na inklaring werden ze met vrachtwagens naar onze containeropslag in La Solitude gebracht.

In de afgelopen maanden zijn beide containers uitgeladen, de goederen gesorteerd en verdeeld over de desbetreffende adressen. De container waarin al keukenkastjes zijn gebouwd wordt, nadat hij geleegd is, door zijn eigenaar opgehaald om te worden omgebouwd tot een woning.

In de andere container, die eigendom is van Stichting Corantijn, is de ambulance voor Stichting Suraems/SUR-CAD vervoerd. Voordat het voertuig bij de containeropslag is overhandigd aan de stichting zijn alle dozen en pakketten, waarmee Stichting Corantijn de lege ruimte in de ambulance had opgevuld, eruit gehaald.

Het merendeel van de instellingen heeft hun (medische) goederen zelf op La Solitude bij de containeropslag opgehaald.
Bij de anderen en naar privépersonen zijn hulpmiddelen en goederen persoonlijk gebracht door onze contactpersoon.

Aan ons geschonken grootletterleesboeken zijn verdeeld over verschillende zorgcentra. Ook zijn er meerdere dozen met deze boeken naar de Nationale Stichting voor Blinden en Slechtzienden in Suriname gebracht.

De mensen die door Stichting Dak- en Thuislozen worden opgevangen wilden we deze keer extra in het zonnetje zetten. Zij waren zo blij met de grote hoeveelheden ontvangen kleding en beddengoed dat iedereen spontaan ging meehelpen de bedden van nieuwe lakens te voorzien.

Ook verschillende scholen ontvingen weer materiaal van ons:

BO Rankin school: BO Thaborschool: SBO Jule Fernandesschool: VSO Stizona: LBGO Ludwich A. Simons school:

Onderstaand een fotoverslag over het afleveren van de goederen:
Huize Ashiana:

's Lands Hospitaal: