nl:nieuwsitems:20170823_gi_makandra_winkri_wordt_ingericht

23.08.2017 Gi Makandra Winkri wordt ingericht

Begin februari dit jaar ging de 1e schep in de grond voor de bouw van de kringloopwinkel van Stichting Corantijn: ‘Gi Makandra Winkri’. De naam van onze winkel betekent vrij vertaald ‘Een winkel voor elkaar’. Er worden hier o.a. kinderkleding, schoolmateriaal en kinderleesboeken tegen zeer gunstige prijzen verkocht aan minder draagkrachtige gezinnen. De opbrengst wordt gebruikt om de gemaakte kosten te verrekenen. Er wordt GEEN winst gemaakt.

Momenteel verkeert de bouw in een afrondende fase.
Alle keuringen, bouw- en woningtoezicht, elektra en water, hebben inmiddels, met positief resultaat, plaatsgevonden. Het is nu wachten op de elektriciteitsaansluiting.

Twee containers, waarin zowel winkelinrichting alsook goederen voor de verkoop en voorraad in zitten, zijn inmiddels op de containeropslagplaats in La Solitude gearriveerd. Langzaamaan wordt de winkel hiermee ingericht.

In september en oktober worden de puntjes op de ‘i’ gezet zodat eind november de officiële opening van de winkel kan plaatsvinden.