nl:nieuwsitems:20180428_oud-adviseur_en_-vrijwilliger_koninklijk_onderscheiden

28.04.2018 Oud-adviseur en -vrijwilliger ontving een lintje

Naar aanleiding van, onder andere een aanbevelingsbrief van Stichting Corantijn, heeft onze oud-adviseur en depotverantwoordelijke Teus Anbeek een, zoals dat in de volksmond wordt genoemd, lintje gekregen.
Hiermee is Teus als Lid toegetreden tot de Orde van Oranje-Nassau.

Van harte gefeliciteerd namens ons hele bestuur!

Op donderdag 26 april jl. werden de genodigden in het raadshuis van Hilversum verwacht.
In de feestelijk oranje versierde zaal kreeg een ieder zijn plek toegewezen waar koffie met oranjegebak al voor iedereen klaar stond.

De burgemeester van Hilversum, de heer Pieter Broertjes, mocht dit jaar zeven lintjes uitreiken.
Teus was, alfabetisch, de tweede die deze eer toekwam.

Al vele jaren zet Teus zich als vrijwilliger in voor verschillende doelen, zoals bij:
Speeltuin De Zoutkeet waar hij penningmeester is, een aantal dagdelen toezicht houdt op de kinderen, als hulp-Sinterklaas de echte Sinterklaas een handje helpt, etc.

Amaris Zuiderheide waar hij samenwerkt met de activiteitenbegeleiding. Teus bezorgt senioren regelmatig een vrolijke toertocht door ze met de bewoners bus naar verschillende bestemmingen, zoals musea, tuincentra, etc., te brengen. Ook bakt hij rond oudjaar oliebollen en regelmatig verrast hij de ouderen door pannenkoeken of wafels te bakken.

Door het enthousiasme van zijn vrouw Clara over haar werk bij Stichting Corantijn werd Teus geprikkeld en zette ook hij zich, sinds de jaren negentig, hiervoor als vrijwilliger in.

Hij coördineerde alle logistieke werkzaamheden voor ons voormalig depot te Benschop, haalde door heel Nederland goederen op, probeerde sponsoren te vinden voor o.a. de verpakkingsmaterialen die in het depot gebruikt worden, begeleidde zijn vrouw als ‘taxichauffeur’ bij al haar werkzaamheden. Of dat nu in Nederland naar een vergadering was, naar een markt om spullen te verkopen of jaarlijks in Suriname om de voortgang van onze projecten te controleren en nieuwe projectaanvragen te omschrijven.
Op financieel vlak ondersteunde hij onze penningmeester. Al snel nam Teus als adviseur deel aan de bestuursvergaderingen.

Teus heeft het hart op de juiste plek voor zijn medemensen en is altijd bereid zijn tijd en talenten in te zetten. Dat deed hij ook voor Stichting Corantijn.
Daarnaast had hij voor al onze vrijwilligers een luisterend oor. Men vertoefde en vertoeft graag in zijn buurt.
Eind 2015 is Teus gestopt met zijn werk bij ons. Hij heeft een diepe indruk bij ons achtergelaten.