nl:nieuwsitems:20180501_bunkopu_seri_mei18

01.05.2018 Bunkopu Seri, wat is dat?

Bunkopu seri, op het stoepbord aangekondigd als Boeng Kopoe Serie, betekent een uitverkoop die meestal door kerken georganiseerd wordt voor een sociaal doel.

Stichting Corantijn houdt dit type uitverkoop een paar keer per jaar in de dorpjes in het binnenland.
De te verkopen goederen worden in het kerkgebouw van de Nieuw-Apostolische Kerk of in de kruturuimte, de vergaderruimte, van het dorp uitgestald. De dorpsbewoners komen de kleding, schoenen, etc. uitzoeken, bekijken en soms ook passen. Zo kan jong en oud een nieuwe garderobe voor een habbekrats aanschaffen.

Het geld dat hiermee wordt opgehaald gaat in de pot van de betreffende kerkgemeente. Hiermee worden sociale activiteiten, waar alle dorpsbewoners aan kunnen deelnemen, bekostigd. Denk hierbij aan een maaltijd tijdens feestdagen, die door lokale vrouwen wordt gekookt, een activiteit voor de jongeren zoals bijvoorbeeld een sportdag, etc.

Een kijkje in de keuken bij een aantal bunkopu seri’s die er in de laatste maanden zijn gehouden.
Alliance:

Dankbaarkondre: