nl:nieuwsitems:20180925_weltgebetstag_2018

25.09.2018 ‘Weltgebetstag der Frauen’ koos Suriname

Iedere eerste vrijdag van maart vindt de ‘Weltgebetstag der Frauen’ plaats, met dit jaar het thema Suriname.

Het oecumenisch team in Warburg heeft zich voor Stichting Corantijn ingezet en voerde actie voor het onderwijsproject, de Back to School actie en het inzamelen van kinderkleding en schoenen. Aan het team nemen de Katholische Kirche, Evangelische Kirche, Freie Evangelische Kirche en de Nieuw-Apostolische Kerk aldaar, deel.
Ook leerlingen van het Gymnasium Marianum en de andere Nieuw-Apostolische kerken in het district Kassel-Korbach hebben zich hierbij aangesloten.
Door verschillende lokale kranten is over deze inzameling bericht.

Het resultaat van alle inspanningen mocht er zijn, er is 660 kilo aan goederen geschonken en op de rekening van Stichting Corantijn is € 629,50 gestort. Op 10 september kon alles worden opgehaald.

Chauffeur Piet Kruk en ondergetekende werden warm onthaald door het grootste deel van het team. Er stond een maaltijd klaar om gezamenlijk te nuttigen.
Dit was een mooie aanleiding om ervaringen over Suriname en deze actie uit te wisselen.

Inmiddels was de pers gearriveerd om met ons te praten en om foto’s te maken van het inladen van de bus en de symbolische overdracht van het opgehaalde bedrag.

Toen kwam er nóg een verrassing uit de hoge hoed. Er was door de organisatoren nog eens diep in de buidel getast en het bedrag van € 629,50 werd met € 370,50 aangevuld tot € 1.000,-!

We zijn verrast door dit enorme enthousiasme en zeggen namens alle schoolkinderen die hier in Suriname gebruik van gaan maken:
DANKESCHÖN!