nl:sponsors:amstelring

Amstelring

Wat is Amstelring?

Amstelring is de organisatie voor wonen en zorg. Amstelring staat voor Thuiszorg, zoals huishoudelijke hulp en verpleging aan huis maar ook voor dagbesteding, Verpleeghuiszorg, Verzorgingshuiszorg en dienstverlening in de regio Amstelland en Meerlanden. Amstelring biedt de zorg in o.a. Amstelveen, Diemen, Zwanenburg, Badhoevedorp, Hoofddorp, Haarlem, Nieuw-Vennep, Aalsmeer en Uithoorn. Maar Amstelring is er ook voor aanvullende zorg en dienstverlening zoals aantrekkelijke diensten aan huis, een dieetadvies of ondersteuning van de mantelzorg via het Steunpunt Mantelzorg Amstelring.

U kunt ook lid worden van Amstelring en gebruik maken van aantrekkelijke kortingen op diensten, cursussen en aankopen.

Amstelring heeft ook twee thuiszorgwinkels en een showroom waaruit de AWBZ uitleen wordt verzorgd, en de verhuur en koop van hulpmiddelen. Ook kunt u korting krijgen op aankopen als u lid bent van Amstelring.

Hoe zijn we met Amstelring in contact gekomen?

Voor onze hulp aan zieken, gehandicapten, baby’s en kinderen m.b.t. zorgartikelen zijn we afhankelijk van schenkingen van bedrijven. Vanuit dit oogpunt heeft één van onze vrijwilligers in de loop van 2007 contact opgenomen met de organisatie Stichting Thuiszorgwinkels Amstelring in Oude Meer. Na een gesprek met de heer Jan van Schaik, waarin wij hebben toegelicht wat we zoeken en waarom we bij Amstelring aan de deur hebben geklopt, heeft hij na overhandiging van de Mofokoranti besloten om ons hulp aan te bieden in de vorm van hulpgoederen.

Wat wordt er gesponsord?

Te veel om op te noemen en erg divers!

Regelmatig ontvangen we rolstoelen, postoelen, incontinentiemateriaal, bedverhogers, rollators, etc. Een tijdje geleden zijn we gevraagd of we interesse hadden in een aantal babybedjes die in het ziekenhuis bij het bed van de moeder geplaatst kunnen worden. En pas geleden hebben we loopkrukken mogen ophalen.

Wat doet Stichting Corantijn hiermee?

Alle materialen worden in ons depot gesorteerd en nagekeken. Banden van de rolstoelen worden bijvoorbeeld opgepompt. De materialen gaan naar ziekenhuizen, verpleeghuizen, verzorgingshuizen en kinderhuizen. De eerder genoemde babybedjes zijn bijvoorbeeld bij de RGD (Stichting Regionale Gezondheids Dienst) terecht gekomen. Rolstoelen en andere hulpmiddelen zoals ziekenhuisbedden en loopkrukken worden o.a. ook bij de Mr. Huberstichting gebracht. Bij de Mr. Huberstichting is er in samenwerking met Stichting Kamaga en Stichting Corantijn een rolstoelbank opgezet zodat mensen in de gelegenheid zijn om hier een hulpmiddel te huren. Dit genereert weer een beetje inkomsten voor de Mr. Huberstichting waarmee zij de opvang van meervoudig gehandicapte kinderen en de voogdijkinderen kunnen ondersteunen.

We willen de organisatie stichting Thuiszorgwinkels Amstelring en haar medewerkers

hartelijk danken voor hun hulp!

Met de door hun geschonken goederen kunnen we velen, die aan de onderkant van de samenleving leven, letterlijk hulp geven.

Wilt u meer weten over Amstelring kijk dan op: