nl:archief2017:20170823_gi_makandra_winkri_wordt_ingericht

Dit is een oude revisie van het document!

23.08.2017 Makandra wordt ingericht

Begin februari dit jaar ging de 1e schep in de grond voor de bouw van de plaats voor de loodsverkoop van Stichting Corantijn: ‘Makandra’. De naam betekent vrij vertaald ‘Elkaar helpen’. Er worden hier o.a. kinderkleding, schoolmateriaal en kinderleesboeken tegen zeer gunstige prijzen verkocht aan minder draagkrachtige gezinnen. De opbrengst wordt gebruikt om de gemaakte kosten te verrekenen. Er wordt GEEN winst gemaakt.

Momenteel verkeert de bouw in een afrondende fase.
Alle keuringen, bouw- en woningtoezicht, elektra en water, hebben inmiddels, met positief resultaat, plaatsgevonden. Het is nu wachten op de elektriciteitsaansluiting.

Twee containers, waarin zowel de inrichting alsook goederen voor de verkoop en voorraad in zitten, zijn inmiddels op de containeropslagplaats in La Solitude gearriveerd. Langzaamaan wordt de loodsverkoopplek hiermee ingericht.

In september en oktober worden de puntjes op de ‘i’ gezet zodat eind november de officiële opening kan plaatsvinden.