nl:archief2017:20171210_fiets_geschonken

Verschillen

Dit geeft de verschillen weer tussen de geselecteerde revisie en de huidige revisie van de pagina.

Link naar deze vergelijking

nl:archief2017:20171210_fiets_geschonken [29-12-2018 16:34] (huidige)
Regel 1: Regel 1:
 +====== 10.12.2017 Fiets geschonken! ======
 +
 +{{:​foto:​fiets_doublepostitive17:​img-20171016-wa0002_stichting_double_positive.jpg?​200|}}
 +{{:​foto:​fiets_doublepostitive17:​img-20171016-wa0003_stichting_double_positive_mw._ethel_pengel.jpg?​64|}}
 +{{:​foto:​fiets_doublepostitive17:​fiets_geschonken.jpg?​64|}}
 +{{:​foto:​fiets_doublepostitive17:​bedankbrief_fiets.jpg?​300|}}\\
 +Begin dit jaar ontvingen we van [[http://​www.doublepositive.org/​nl/​|Stichting Double Positive]] een aanvraag voor een fiets voor de jonge student Isiah. Zijn moeder, hiv besmet, heeft vijf zonen waarvan de jongste van jongs af aan ook met hiv besmet is.
 +
 +Door haar ziekte kan ze geen baan vinden en is ze afhankelijk van een uitkering.\\
 +Het bedrag dat ze maandelijks ontvangt is erg weinig, SRD 325,00, hiermee kun je onmogelijk een gezin van onderhouden.
 +
 +Omdat de school van Isiah ver van hun huis is moet hij met de bus reizen. Isiah zit op de SAO (Stichting Arbeidsmobilisatie en Ontwikkeling),​ een vakopleidingsinstituut dat jongeren vanaf 16 jaar opleidt voor de arbeidsmarkt.\\ Naast theorie wordt er ook aandacht besteed aan het praktisch gedeelte en zo mogelijk wordt er ook stage gelopen.
 +
 +Isiah verdient af en toe een zakcentje door wat klusjes te doen.\\
 +Zijn moeder werkt als vrijwilligster bij [[http://​www.doublepositive.org/​nl/​|Stichting Double Positive]] en verdient zo een heel klein beetje bij.
 +
 +De kosten van de bus zijn, door de enorm gestegen prijzen voor de eerste levensbehoeften in Suriname, voor het gezin niet meer op te brengen.
 +
 +Via een sponsor heeft Stichting Corantijn een fiets gedoneerd gekregen en heeft het transport naar Suriname en de invoerrechten,​ die prijzig zijn voor dit type goederen, voor haar rekening genomen.\\ [[http://​www.doublepositive.org/​nl/​|Stichting Double Positive]] heeft de fiets opgeknapt en deze namens Stichting Corantijn aan Isiah geschonken.
 +
 +Hij is er heel erg blij mee!\\
 +\\
 +Marion van Berkum